Løkke i løkke
Fra : Henrik Woer

Dato : 10-05-07 11:00

Nedenfor har jeg, helt håbløst forsøgt mig med en løkke i en løkke.
Overordnet er det min tanke at der til en tekst kan knyttes flere afsnit og
til disse afsnit kan knyttes flere billeder. Jeg har forsøgt mig med
nedenstående kode, men det virker ikke. Er der nogle der kan hjælpe mig med
koden for afsnit og billeder? Koden er nedenfor:

<!--#include file="connect_inc.asp" --> <% strSQL = "Select * From q_b_2
Where ID = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)%>
<% Response.Write rs("overskrift") & "<p>"%>

<% While Not rs.EOF
%>

<% Response.Write rs("afsnitsoverskrift") & rs
("afsnitstekst")%> <% While Not rs.EOF%>
<% Response.Write rs("billede")%>
<% RS.MoveNext Wend
%> <% RS.MoveNext
Wend
%>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 11:55

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedenstående kode, men det virker ikke. Er der nogle der kan hjælpe mig
> med koden for afsnit og billeder? Koden er nedenfor:

Har ikke kunnet teste det, men prøv dette:

<!--#include file="connect_inc.asp" -->

<%
strSQL = "Select * From q_b_2 Where ID = " & Request.Querystring("id")
Set rs1 = Conn.Execute(strSQL)
Set rs2 = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write rs1("overskrift") & "<p>"

While Not rs1.EOF
Response.Write rs1("afsnitsoverskrift") & rs1("afsnitstekst")
While Not rs2.EOF
Response.Write rs2("billede")
rs2.MoveNext
Wend
rs1.MoveNext
Wend

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Neuhafen

Fra : Henrik Woer

Dato : 10-05-07 13:28

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Woer" <henrik@woer.dk> skrev i en meddelelse blandt andet;

Tak for hjælpen. Det fungerer upåklageligt.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 14:50

> "Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse
>
> Tak for hjælpen. Det fungerer upåklageligt.

Tak for tilbagemeldingen...
Det er altid rart at kunne hjælpe !

Neuhafen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-05-07 16:18

On Thu, 10 May 2007 12:54:37 +0200, "Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A
neuhafen dk> wrote:

><%
>strSQL = "Select * From q_b_2 Where ID = " & Request.Querystring("id")
>Set rs1 = Conn.Execute(strSQL)
>Set rs2 = Conn.Execute(strSQL)
>Response.Write rs1("overskrift") & "<p>"
>
>While Not rs1.EOF
> Response.Write rs1("afsnitsoverskrift") & rs1("afsnitstekst")
> [...]

På mig virker det som noget "snask" at have to recordsets med samme
indhold.

Så længe der kun er ét afsnit med flere billeder, så er skaden vel til
at overse. Men hvad nu hvis der er flere afsnit med billeder knyttet til
forskellige afsnit? Så vil man få alle billeder tilknyttet alle afsnit.

Jeg tror måske Henrik skal kigge på sin database-opbygning. Er der fx
både en artikelId og en afsnitId?

Men det kan sagtens klares uden to recordsets:
<%
strAfsnitOvsOld = ""
While Not rs1.EOF
strAfsnitOvs = rs("afsnitsoverskrift")
If strAfsnitOvs <> strAfsnitOvsOld Then
Response.Write strAfsnitOvs & rs("afsnitstekst")
strAfsnitOvsOld = strAfsnitOvs
End If
Response.Write rs("billede")
rs.MoveNext
Wend
%>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henrik Woer

Dato : 10-05-07 18:06

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 10 May 2007 12:54:37 +0200, "Neuhafen" > . Men hvad nu hvis der er
> flere afsnit med billeder knyttet til
> forskellige afsnit? Så vil man få alle billeder tilknyttet alle afsnit.

Du havde helt ret.....
> Jeg tror måske Henrik skal kigge på sin database-opbygning. Er der fx
> både en artikelId og en afsnitId?

Ja, der
> [...]
> strAfsnitOvs = rs("afsnitsoverskrift")
> If strAfsnitOvs <> strAfsnitOvsOld Then
> Response.Write strAfsnitOvs & rs("afsnitstekst")

Jørn, jeg kan ikke få dit scrpt til at virke. fejlmeddelelsen er følgende
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

/b1.asp, line 116

Og ja, både afsnit og billeder har sit eget ID nummer.

Hilsen, og på forhånd tak for hjælpen

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 21:30

> [...]
>
> Jørn, jeg kan ikke få dit scrpt til at virke. fejlmeddelelsen er følgende
> Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Er det "rs" du mangler at "sette"...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-05-07 00:46

On Thu, 10 May 2007 19:05:37 +0200, "Henrik Woer" <henrik@woer.dk>
wrote:

> [...]
<snip>
>Jørn, jeg kan ikke få dit scrpt til at virke. fejlmeddelelsen er følgende
>Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
>
>Object required: ''
>
>/b1.asp, line 116

Check lige, at der står enten rs eller rs1 alle steder.
Som du kan se herover, fik jeg ikke omdøbt alle rs1 til rs.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-05-07 00:59

wrote:

>Ja, der

OK - og hvert afsnit kan have 0, 1 eller flere billeder?

I så fald ville jeg nok bruge AfsnitId til at detektere afsnitskift, da
tal er lettere at sammenligne end tekst:

<%
intAfsnitIdOld = 0
While Not rs.EOF
intAfsnitId = rs("AfsnitId")
If intAfsnitId <> intAfsnitIdOld Then
Response.Write rs("afsnitsoverskrift") & rs("afsnitstekst")
intAfsnitIdOld = intAfsnitId
End If
Response.Write rs("billede")
rs.MoveNext
Wend
%>

Du må selv lige tage højde for, hvad du gør i de situationer, hvor der
er 0 billeder til et afsnit

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henrik Woer

Dato : 13-05-07 00:41

> [...]
> Wend
> %>
>
> Du må selv lige tage højde for, hvad du gør i de situationer, hvor der

Jeg har nu lavet billede om til IMG og det virker for så svidt bortset fra
at jeg ikke kan få vertikal afstand mellem billederne. Jeg har forsøgt med
en <br> i responsesætningen, men det virker ikke, 1. Hvad går der galt og
hvodan kan jeg få den ønskede afstand.

Tak til alle der hjælper i gruppen. For hvert svar lærer jeg noget nyt og
håber en dag at jeg ikke må spørge om det meste!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-05-07 19:28

On Sun, 13 May 2007 01:41:26 +0200, "Henrik Woer" <henrik@woer.dk>
wrote:

> [...]
>en <br> i responsesætningen, men det virker ikke, 1. Hvad går der galt og

Så er du nok nødt til at sende et link til siden, så vi kan se det i
sammenhæng.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-05-07 23:15

Neuhafen skrev:
> [...]
> Response.Write rs1("overskrift") & "<p>"
>
> While Not rs1.EOF
> Response.Write rs1("afsnitsoverskrift") & rs1("afsnitstekst")

Det virker nok meget godt lige nu, men det går helt sikkert galt meget
snart, da databaseskemaet nedenunder umuligt kan kravle op på bare 1.
normalform.

Woer: hvordan ser din tabel ud og ved du hvad et join er?

Mvh. Michael.

Fra : Henrik Woer

Dato : 11-05-07 08:16

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> normalform.
>
> Woer: hvordan ser din tabel ud og ved du hvad et join er?

Hej Michael og Jørn

Jeg er meget taknemmelig for jres hjælp! Jeg har lagt screendumps af min
tabelstruktur og af forespørgslen på følgende side:
http://www.woer.dk/tak.asp

Jeg har desværre stadigvæk bøvl med at køre Jørns Script. I kan se siden
her: www.woer.dk/b1.asp

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Henrik Woer

Dato : 11-05-07 08:53

> her: www.woer.dk/b1.asp

Nu har jeg fået Jørns script til at køre, men glæder mig også til at få
input fra Michael

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-05-07 18:30

Henrik Woer skrev:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

>>> rs2.MoveNext
>>> Wend
>>> rs1.MoveNext

> [...]
> http://www.woer.dk/tak.asp
>
> Jeg har desværre stadigvæk bøvl med at køre Jørns Script. I kan se siden

Din sql henviser til noget der hedder q_b_2. Er det tilfældigvis et view?

Mvh. Michael.

Fra : Henrik Woer

Dato : 11-05-07 18:50

> Din sql henviser til noget der hedder q_b_2. Er det tilfældigvis et view?
>
> Mvh. Michael.
/
Hej michael

Jeg tror ikke helt jeg forsår hvad du mener.

Hilsen

Henrik