FullRate har du nogen begrænsninger,luknin~
Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 10-05-07 06:52

Jeg overvejer at skifte over til Fullrate, primært fordi de er de eneste der
kan tilbyde 2 mbit i upload.
Bor heldigvis kun små 500 m fra centralen af så skulle jo ikke være noget
problem.

Men er der nogen der ved om de blokere for brugen af bestemte porte ?

For nogle ydbydere lukker jo gerne for porte så man ikke kan have egen mail
server eller ligenede kørende. Og dette er et krav at jeg kan have det. Kan
nemlig ikke lige finde noget om det på deres side.

Og ellers hvis der er nogen der har nogen erfaringer med dem om deres
forbindelser køre godt og stabile må de da gerne smide en besked om det
også.

Har nemlig en erhvervs linje fra Cybercity ny her som bare har kørt uden de
mindste problemer i flere år. Men de kan desværre ikke tilbyde højere upload
end 1 mbit.

På forhånd tak.

Fra : ebbe

Dato : 10-05-07 08:51

"Kim M Jørgensen" <kimremove@teledi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nemlig en erhvervs linje fra Cybercity ny her som bare har kørt uden
> de mindste problemer i flere år. Men de kan desværre ikke tilbyde højere

Jeg har ikke oplevet nogen spærringer endnu, men derfor er verden jo ikke
sikker.

Jeg fandt dette i
http://www.fullrate.dk/blog/2006/06/adsl2_meget_mere_end_bare_hoej_1.html

Mht. at køre egen mail server, så er der ingen hindring. Lige nu har vi
ingen indgående port 25 filtre (eller udgående for den sags skyld) selvom vi
dog anbefaler at du benytter vores SMTP backup når du laver din MX record.
Både i tilfælde af at din server er nede, men også hvis ufiltreret SMTP
adgang til kundeporte skulle vise sig at blive et problem, for så bliver din
server nemlig ved med at virke hvis vi i kortere eller længere tid etablerer
filtrering.

ebbe

Fra : Mikkel U.

Dato : 10-05-07 18:23

Kim M Jørgensen wrote:

> Men er der nogen der ved om de blokere for brugen af bestemte porte ?

Følgende er citeret direkte fra Fullrate's vilkår, punkt 13 [1] :

"Bredbåndsydelsen giver fri adgang til internettet med den valgte
båndbredde. Fullrate spærrer udelukkende for anvendelse, når det er
nødvendigt som følge af lovmæssige eller sikkerhedsmæssige forhold.
Som standard er der af sikkerhedshensyn opsat NAT. Ved indikation
om misbrug kan Fullrate spærre for port 25."

[1] : http://www.fullrate.dk/produkter/01022007_vilkaar_Fullrate_1.2.pdf

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 12-05-07 13:48

Ok jeg takker for svarene skulle bare være sikker på jeg stadig kunne have
min egen mail server kørende.

Men er der evt nogen der kan fortælle mig hvilken Router de levere med andet
end at det er en Zyxel, gerne model nr ?

Da jeg også gerne vil undersøge om man har mulighed for at Bridge
forbindelsen derigennem så jeg kan styre det hele på min egen firewall frem
for at Natte det fra Zyxelen og så ind til min firewall.
Således at jeg bare får et direkte Ethernet signal jeg kan gøre med lige
hvad jeg vil.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 13:57

Kim M. Jørgensen wrote:
> [...]
> for at Natte det fra Zyxelen og så ind til min firewall.
> Således at jeg bare får et direkte Ethernet signal jeg kan gøre med lige

tjek min tråd lidt længere nede... det skulle ikke være et problem.