Tele2 falder ud.
Fra : J.Elmer

Dato : 09-05-07 20:29

Hejsa.
Jeg har 2M/512K ADSL fra TELE2 hertil en router fra ST-lab: IPR-4P-1. Jeg
har det irriterende problem at forbindelsen jævnligt( Ca 1-2 gange / time )
falder ud i et par minutter.
Når jeg har én PC direkte i ADSL-boxen er der ingen problemer.
Med en anden router bliver problemet værre.
Desværre er firmvare-upgrade-filen (IPR-4.zip) til min router korrupt, og
Sunsway/ST-lab svarer ikke på mails.
Tele2 vil ikke hjælpe, når der ikke er problemer med én maskine på.

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-05-07 21:10

J.Elmer skrev følgende i et indlæg på Usenet:
>Jeg har det irriterende problem at forbindelsen
> jævnligt( Ca 1-2 gange / time ) falder ud i et par minutter.
> Når jeg har én PC direkte i ADSL-boxen er der ingen problemer.
> Med en anden router bliver problemet værre.

Nu nævner du ikke, hvad du bruger forbindelsen til.

Hvis du kører noget P2P som f.x. Emule eller tilsvarende, så
bliver der åbnet flere hundrede forbindelser på en gang og det er
ikke alle routere, der kan klare det.

Det vil så virke Ok uden routeren, men med routeren vil du få en
fejl, som den du oplever.

Men ved "normalt" brug med kun en forbindelse til hver PC, burde
du ikke få fejl.

Jeg havde tidligere en Netgear, der gjorde det samme - dog kun
1-2 gange i døgnet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Lars

Dato : 09-05-07 22:54

> Hvis du kører noget P2P som f.x. Emule eller tilsvarende, så bliver der
> åbnet flere hundrede forbindelser på en gang og det er ikke alle routere,
> der kan klare det.

Jeg har en bekendt med samme problem (tdc netgear router).

Kan man nedsætte antallet af forbindelser i emuleprogrammet ?

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 10-05-07 02:53

> Jeg har en bekendt med samme problem (tdc netgear router).
>
> Kan man nedsætte antallet af forbindelser i emuleprogrammet ?

Ja.

http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic&topic_id=109

Fra : J.Elmer

Dato : 10-05-07 08:40

Hmmmm.
Kan det være TDC der laver huller i datastrømmen? TDC er jo leverandør til
Tele2.
Og det er kun til mail, surf og radio at jeg bruger forbindelsen. Jeg er
ofte hjemme om formiddagen ( kun én PC tændt ), hvor jeg lytter til
netradio, som så jævnligt bliver tavs i 1 minut - ca.
Jørgen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-05-07 08:41

On 2007-05-10, J.Elmer <jelmer@tele3adsl.dk> wrote:

> Kan det være TDC der laver huller i datastrømmen?

Ikke hvis det kun optræder når du har en router på.

Se i øvrigt http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Andreas

Fra : J.Elmer

Dato : 11-05-07 19:19

"J.Elmer" <jelmer@tele3adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ofte hjemme om formiddagen ( kun én PC tændt ), hvor jeg lytter til
> netradio, som så jævnligt bliver tavs i 1 minut - ca.

Det er åbenbart Routeren som var problemet. Jeg har købt en Level 1, den
billigste i Bilka, og nu kører det tilsyneladende.
Det ser også ud til at Sunsway / ST-lab er afgået ved døden, de svare heller
ikke på mails.