MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Glemt password i Vista.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-05-07 15:36

Hej.

Jeg har en arbejdskolega som har glemt sit password til sin brugerkonto. Er
der nogen der ved hvordan den kan redes? Han har ikke andre konti på
computeren, så han kan ikke gå ind der og ændre noget.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-05-07 01:26

Jørgen Nielsen skrev:

> Jeg har en arbejdskolega som har glemt sit
> password til sin brugerkonto.

Geninstaller systemet - og så skal han overveje om
der skal password på igen, når han er så glemsom

> Er der nogen der ved hvordan den kan reddes?

Passwordbeskyttelse er ikke så meget værd, hvis
enhver bare lige kunne fjerne den med et kunstgreb.

Backup af data fra en anden maskine er heller ikke
nemt når der er passwordbeskyttelse - er det så
hemmeligt?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-05-07 15:32

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Geninstaller systemet - og så skal han overveje om
> der skal password på igen, når han er så glemsom

Det tror jeg også han vil.

> Passwordbeskyttelse er ikke så meget værd, hvis
> enhver bare lige kunne fjerne den med et kunstgreb.

Næ, men jeg tænkte at når man kan i xp, så kunne det også være at man kunne
i Vista.

> Backup af data fra en anden maskine er heller ikke
> nemt når der er passwordbeskyttelse - er det så
> hemmeligt?

Nope

Fra : Allan Carlsen

Dato : 14-05-07 10:48

Hello
Jeg læste et sted, at man kunne fjerne et password på opstarten af Vista via
en jumper på dit bundkort. Prøv det.
Mvh.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-05-07 17:08

"Allan Carlsen" <aic@oes.dk> skrev i en meddelelse
> Hello
> Jeg læste et sted, at man kunne fjerne et password på opstarten af Vista
> via en jumper på dit bundkort. Prøv det.

Ok, det prøver jeg at sige til ham. Tak for svar.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-05-07 23:08

> "Allan Carlsen" <aic@oes.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok, det prøver jeg at sige til ham. Tak for svar.
>
> --
Lad være med at sige det, for det er noget sludder og vrøvl.
Password på Vista er et rent softwareproblem og har intet med jumpere på
bundkortet at gøre.
Han må blande det sammen med et password til bios, som ofte kan fjernes ved
at nulstille bios via en jumper på bundkortet.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 15-05-07 18:47

On Mon, 14 May 2007 11:47:55 +0200, "Allan Carlsen" <aic@oes.dk>
wrote:

>Hello
>Jeg læste et sted, at man kunne fjerne et password på opstarten af Vista via
>en jumper på dit bundkort. Prøv det.
??????? Du bør nok gemme de magasiner langt væk og ikke læse dem når
du er træt