IE7 - fejl når man går tilbage til
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 09-05-07 13:05

Hej

Jeg er rimelig ny i php og ved heller ikke om det er php der giver
problemer, men jeg er ved at lave en side med nogle søgeformulare.

Hvis jeg bruger browserens tilbage-knap for at komme tilbage til en side
der viser et søgeresultat får jeg fejlen:

Websiden er udløbet.

Mest sandsynlige årsag:
Den lokale kopi af denne webside er forældet, og webstedet kræver, at du
henter den igen.

Prøv at:
Klikke på knappen Opdater på værktøjslinjen for at genindlæse siden. Når
du har opdateret siden, skal du muligvis navigere til den pågældende
side igen, eller angive oplysninger igen.

Der er ingen problemer i firefox og IE6.

Findes der et tweak i php der kan løse dette?

/Brian Bendtsen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 10-05-07 11:54

Brian Bendtsen <nightowl@galnet.dk> writes:

> [...]
> pågældende side igen, eller angive oplysninger igen.
>
> Der er ingen problemer i firefox og IE6.

Er du helt sikker på det ikke opstår i de andre browsere også? (kan
man se siden et sted?) Det er sikkert fordi du bruger post methoden
i din søge formular. Alle browsere brude have den reload der, hvis
man trykker tilbage lige efter en post (afaik). Du kan bruge get på din
søge form så kommer problemet ikke, men så man man se alle
variablerne i urlen i stedet.

--
Henrik Hansen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 10-05-07 12:08

Henrik Hansen skrev:

> [...]
> man trykker tilbage lige efter en post (afaik). Du kan bruge get på din
> søge form så kommer problemet ikke, men så man man se alle

www.nyesbjergbolig.dk

Tryk på søg bolig i venstre menu, tryk på søg og herefter forsæt via et
link til en afdeling. Tryk herefter på tilbageknappen.

Ved godt at jeg kan bruge GET men det burde vel også virke med POST.

/BB

Fra : Henrik Hansen

Dato : 10-05-07 13:58

> [...]

> et link til en afdeling. Tryk herefter på tilbageknappen.
>
> Ved godt at jeg kan bruge GET men det burde vel også virke med POST.

Nej det burde faktisk ikke virke at gå tilbage til en side der er
postet noget fra.. Som standard, der er en methode, som måske kan
hjælpe, hvis ikke det er den du bruger nu.

http://shiflett.org/articles/how-to-avoid-page-has-expired-warnings

Har så ingen anelse om, hvorfor den ikke virker i IE7..

--
Henrik Hansen