Merkelig problem med IE i et enkelt design
Fra : Sebastian Probst Eid~

Dato : 09-05-07 11:19

Hei
Jeg lagde et enkelt design for en bekjent. Det vises som det skal i
Opera, Safari og Firefox på mac og Opera og Firefox på windows. I IE
derimot er det et problem! Øverst på siden er det et sitat. Av en
eller annen grunn velger IE å putte hvert ord i sitatet på en egen
linje! Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skjer. Har du en ide?

www.connectcafe.org

Håper på svar.

Med vennlig hilsen
Sebastian

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 16:17

"Sebastian Probst Eide" skrev i en meddelelse...

>Av en
>eller annen grunn velger IE å putte hvert ord i sitatet på en egen
>linje! Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skjer. Har du en ide?

Du mangler en korrekt Doc Type http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/.
Det sætter så vidt jeg husker IE i Quirks Modus, som ikke er
standardoverholdende. Når du har lavet Doc type, så validér siden for HTML
og CSS http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp. Derefter, så kan det
være, du skal kigge på conditional comments
http://www.quirksmode.org/css/condcom.html, som giver mulighed for at hacke
kun til IE. Men lav først det andet. Måske behøver du slet ikke CC.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 18:12

Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com
"Sebastian Probst Eide" skrev i en meddelelse

Av en
eller annen grunn velger IE å putte hvert ord i sitatet på en egen
linje! Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skjer. Har du en ide?

Fair nok. Følgende ændringer i HTML ser ud til at hjælpe:

<DIV id=top>
<P style="padding: 0;">&quot;Durch die internationale Vernetzung mit
spannenden Initiativen und
Organisationen, die als Partner vor Ort in Basel beraten oder vertreten
werden
und im In- und Ausland spannende Projekte durchführen, bietet Connect Café
für
Jugendliche einen Marktplatz an Möglichkeiten sich zu engagieren und eine
individuelle Aufgabe zu finden.</P></DIV>

I stedet for dette, så sæt styling på alle p under top...

CSS:

#id p{
padding: 0;
}

....og fjern tilsvarende style i HTMLen. Det er en god idé at quote alle
værdier. For det gør det lette senere at konvertere til Xhtml.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 18:15

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

Ups. Forkert brug af citering/signatur pga. klippe-klistre-fejl.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-05-07 21:33

On Wed, 9 May 2007 19:12:19 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>Fair nok. Følgende ændringer i HTML ser ud til at hjælpe:
>
><DIV id=top>
<snip>
></DIV>

>CSS:
>
>#id p{
> padding: 0;
>}

Skal vist være:

#top p {
padding:0;
}

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Sebastian Probst Eid~

Dato : 10-05-07 01:18

Tusen takk for hjelpen alle sammen!
Jeg ante ikke at doctype hadde så mye å si! Da har jeg lært noe viktig
idag. Etter at jeg hadde satt doctypen begynte IE å samarbeide :)

Takk for de informative linkene og all hjelpen!

Ha en riktig fin dag og håper å kunne være til hjelp ved en senere
anledning som takk for hjelpen.

Med vennlig hilsen
Sebastian