fast placering i forhold til div
Fra : C. Nielsen

Dato : 09-05-07 10:31

På denne side http://www.checkthisout.dk/test/bodillittle/side1.htm, er der
en lille figur i nederst ve. hjørne, den har jeg prøvet at få til at lægge
sig ovenpå div'en container1, og blive der, også når vinduet gøres større og
mindre. Figuren skal gå udover kanten, så hovedet er indenfor og stilken er
udenfor. Det vil ikke som jeg vil.
Nogen der kan se hvad jeg gør forkert ?

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-05-07 11:58

C. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> mindre. Figuren skal gå udover kanten, så hovedet er indenfor og stilken er

Du kan prøve dette :
Sæt billedet ind i container1.
I css klassen .blomst sætter du
position : absolute;
left : -20px;
bottom : -20px;
Så burde den placere sig om hjørnet...
Ikke afprøvet :)

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : C. Nielsen

Dato : 09-05-07 15:32

"Birger Sørensen" <sdcXfjernX@bbsorensen.com>

> Du kan prøve dette :
> [...]
Tak for tippet.
Jeg kunne ikke få det til at virke , som foreslået, men det gav alligevel
stof til nye ideer. Nu har jeg rodet videre med det, og nu virker det.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 16:32

"C. Nielsen" skrev i en meddelelse...

> Jeg kunne ikke få det til at virke , som foreslået, men det gav alligevel
> stof til nye ideer. Nu har jeg rodet videre med det, og nu virker det.

Du har et problem i IE6, som får browseren til at gå ned, når man hover over
et af flagene. Det er ingen garanti at validere siderne, men det kan hjælpe.
Jeg prøvede 4 gange med din side, alle tre gange gik den ned ved hover -
åbnede andre sider bagefter uden problemer. Jeg kan ikke umiddelbart finde
fejlen, men det er sandsynligvis noget med størrelsesangivelse eller
margin/padding på en DIV. Men det kræver et kig på CSSen, hvis det er. Når
du har fundet mulig fejlkilde, kan du med garanti finde mere om det på
Google, sandsynligvis også en løsning.

MVH
Rune Jensen

Fra : C. Nielsen

Dato : 09-05-07 17:25

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev

> Du har et problem i IE6, som får browseren til at gå ned, når man hover
> over et af flagene.

Tak for opmærksomheden.
Nu har jeg lagt flagene i sin egen div checket padding og margin og det
virker hos mig.
er der nogen med IE6 der nu oplever at browseren går ned ved hover på
flagene ?
siden er her http://www.checkthisout.dk/test/bodillittle/side1.htm
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-05-07 17:30

> [...]

> virker hos mig.
> er der nogen med IE6 der nu oplever at browseren går ned ved hover på

Det var hurtigt... og nu virker det uden problemer

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-07 21:51

Rune Jensen skrev:

> Du har et problem i IE6

Der er også et problem med png-formatet i IE6,
det gør at flagene får en forkert baggrund - og især
på billedet af Bodil ser det skrækkeligt ud.

Den grønne tekst med Bodil ... står i øvrigt helt
forskellige steder i IE og Firefox, og så er der
forskel på baggrundsfarven på Sidste nyt-boksen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-05-07 21:58

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige steder i IE og Firefox, og så er der
> forskel på baggrundsfarven på Sidste nyt-boksen.

Jeg var ikke klar over det med png formatet.
Jeg har rettet både flag og Bodils billede. Flagene er ikke optimale, men
jeg arbejder på at sætte mig ind i det der med transperens i gif format.
Mht. teksten, ved jeg ikke hvad det skyldes.
Måske skyldes det typografien, den er efter ønske sat til Stencil,
størrelsen i stencil passer ikke sammen med de mere gængse, så jeg håber at
få det rettet til noget mere almindeligt.

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-05-07 13:24

C. Nielsen skrev:

> Jeg var ikke klar over det med png formatet.

Det er meget bedre nu.

> Måske skyldes det typografien, den er efter ønske
> sat til Stencil

Den er skrift er meget ringe understøttet, så de fleste
ser teksten med Arial. Se også http://html-faq.dk/1002.asp

I IE6 ses navnet i 3 linjer, prøv at lægge en &nbsp; ind
i stedet for mellemrummene, bare for at se om det så
falder på plads.

> størrelsen i stencil passer ikke sammen med de mere
> gængse, så jeg håber at få det rettet til noget mere
> almindeligt.

Jeg ville lave hele topbaren med grafik, så kan du roligt
bruge din stencil-skrift, og være sikker på at det ser ens
ud over det hele.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk