AM200 half-bridge
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-05-07 23:22

Linksys har releaset ny firmware til deres AM200 samt AM300 router.

Selvom de har dateret firmwaren 2006 er den ny, og ny funktion iflg release
notes er half-bridge.

Installation gik nemt, dog én ting jeg ikke kunne få til at virke, var at
få min public IP tildelt via DHCP.

Jeg kan simpelthen ikke greje hvorfor, dog hvis jeg sætter den statisk,
virkede det.

En anden ting jeg ikke forstår, iflg status for internet connection på
AM200, så siger den:

PPP Login:    Up
Internet IP Address:    212.242.205.253
Internet Netmask:    255.255.255.0
Internet Gateway:    212.242.2.149

IPen er den jeg altid har fået tildelt af CC (de giver statisk til hver
kunde).

Som I kan se så ligger Internet gateway udenfor subnet, dvs logisk set
burde det ikke virke.

Min test maskine en WinXP, brokkede sig ikke over dette, da jeg indtastede
oplysningerne, og routningen virkede sjovt nok fint. Jeg kunne fint komme
rundt på nettet.

Anderledes var det så med min anden router (DLink DGL-4300), den brokkede
sig selvfølgelig over at gateway var udenfor subnet, et lille forsøg på med
/16 istedet og det virkede.

Anyways, det var lige mine 5,- om Linksys og half-bridge. Men der er måske
nogen der sidder ind med større viden end jeg, og kan løse det sidste
problem med DHCP for WAN.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bent

Dato : 10-05-07 16:56

Bjarke Andersen skrev:
[snip]
> [...]
> oplysningerne, og routningen virkede sjovt nok fint. Jeg kunne fint komme
[snip]

Jeg har også CC og har sat en AM200 på der kører half-bridge. Bagved
sidder en WRT54G med DD-WRT firmware.

Jeg har samme problem som dig, men i mit tilfælde ligger min IP og CC's
gateway i helt forskellige net:

IP: 85.82.XXX.YYY
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 212.242.2.

Tildeling ved DHCP går galt, da gateway ligger i et helt andet net. Men
kigger man i AM200'erens routing table, ser man flg. entry:

Destination LAN IP    Subnet Mask    Gateway    Interface
212.242.2.      255.255.255.255   85.82.XXX.YYY   WAN (Internet)

Det der virker for mig er så at sætte WRTG54'ere op med flg. statiske IP:

IP: 85.82.XXX.YYY
Netmask: 255.255.255.254
Gateway: 85.82.XXX.YYY

Med andre ord har jeg sat gateway=min IP adresse og netmask til den
snævrest mulige (den vil ikke acceptere 255.255.255.255).

Håber det kan hjælpe.

Mvh. Bent