mySQL
Fra : j p

Dato : 08-05-07 21:54

Hej

Hvad kan være årsagen til at min mysql, under belastning, er
langsom....hvor mange brugere kan der være på en mysql ad gangen,
eller er det fordi min database har for mange poster ....ca
200.000. Det sker typisk når der er over 120 online.

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-05-07 22:05

On 08 May 2007 20:53:56 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller er det fordi min database har for mange poster ....ca
>200.000. Det sker typisk når der er over 120 online.

Dårlig kode, dårlig konfigureret server / database, osv. osv.

Det er lidt svært at gætte sig til. Jeg ville dog spørge i database
gruppen hvis jeg var dig.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-05-07 22:43

j p skrev:
> [...]
> eller er det fordi min database har for mange poster ....ca
> 200.000. Det sker typisk når der er over 120 online.

Den mest almindelige fejl er at man glemmer at putte indekses på sine
tabeller.

FUT: dk.edb.database

Mvh. Michael.

Fra : j p

Dato : 09-05-07 09:05

Et lille spørgsmål om indexing.

Jeg har følgende:

strsql = "Select * From breve Where (lcase(modtager) = '" &
lcase(session("loginbrugernavn"))& "') and (sletsender = '0' or
sletsender is null) order by ID desc "

som ofte bliver brugt.

Hvad er bedst at lave ?

1) et index som indeholder modtager, sletsender, id

2) 3 index som indeholder kun et field hver

Hvor finder jeg nyhedgruppen om databaser ?

Fra : Tom Jensen

Dato : 09-05-07 18:25

> [...]
>
> 1) et index som indeholder modtager, sletsender, id
>
> 2) 3 index som indeholder kun et field hver
>

> Hvor finder jeg nyhedgruppen om databaser ?

dk.edb.databaser

Du kan jo lave nogle test med forskellige indexes eller du kunne
overveje at bruge en stored procedure..

Tom Jensen
www.ffsoft.dk