Åbne thumb i ny class (samme vindue) med o~
Fra : Jeppe Ring Laursen

Dato : 08-05-07 22:44

Side i CSS/HTML.
Arbejder med Dreamweaver men i selve koden.

Jeg bygger en side med containere til indhold defineret fra CSS
(.eksempel) . Jeg vil gerne placere mine thumbnails i den ene og
præsentere det forstørrede billede i en anden. Men altså uden
pop-ud vinduer.

Jeg har fundet/modificeret dette script:

onclick="document.getElementById('swaping').src='eksempel.gif'"><
img id="swaping" src="eksempel2.gif" alt="Side 1"></a>

Men kan ikke gennemskue, hvordan jeg får det over i en anden
container. Nogen ideer? Er jeg overhovedet på rette spor? Eller
nogen der har helt andre forslag?

Det skulle gerne komme til at virke nogenlunde som dette:
http://www.boarkitekter.no/pros_n_04_01.html

Og venligst ikke php eller andet gøgl - det er jeg aldeles uskarp
til

Har kigget diverse tutorials igennem og har ikke kunnet finde
noget brugbart.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-05-07 04:14

Jeppe Ring Laursen wrote:

> Det skulle gerne komme til at virke nogenlunde som dette:
> http://www.boarkitekter.no/pros_n_04_01.html

> Og venligst ikke php eller andet gøgl - det er jeg aldeles uskarp
> til

Det kan klares med lidt javascript, metoden er beskrevet her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/dias.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jeppe Ring Laursen

Dato : 09-05-07 07:29

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det kan klares med lidt javascript, metoden er beskrevet her:

> [...]

Det ser helt rigtigt ud - må jeg kigge på senere. Takker for linket.