hvad koster det at køre asp på sin egen se~
Fra : Jesper F

Dato : 08-05-07 10:13

Hvis man har sin egen server f.eks. i et firma - hvad koster det så at køre
asp på den så f.eks. intranettet kan køres i asp og man kan bruge MSSQL
express?

/ Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 14:32

"Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har sin egen server f.eks. i et firma - hvad koster det så at
> køre asp på den så f.eks. intranettet kan køres i asp og man kan bruge
> MSSQL express?

Det kommer lidt an på hvad du har af styresystem.

Har du Windows XP Pro, så er det gratis at køre asp

MSSQL koster en licens.
Skal du have en CPU-Licens, koster det i nabolaget af 50.000,-
Kan du bruge noget mindre, koster det knap så meget...
Kører du på en Small Business Server, er det for megentligt allerede på
serveren.

MySQL kan hentes gratis på nettet, og vil være et udemærket alternativ til
privat brug eller en mindre virksomhed.

Neuhafen

Fra : Jesper F

Dato : 09-05-07 21:59

> Har du Windows XP Pro, så er det gratis at køre asp

Er det fordi det kan køre op mod IIS eller Personal Web Server?

> MSSQL koster en licens.
Kan jeg mon ikke køre MSSQL express gratis uden problemer så?
Det skal blot bruges på et intranet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 11:48

> Er det fordi det kan køre op mod IIS eller Personal Web Server?

Ja !
Hvis du aktiverer server side scripts i IIS'en eller PWS'en, så kan du køre
ASP.
Installerer du så ASP.Net eller PHP, kan du også køre dette.

> Kan jeg mon ikke køre MSSQL express gratis uden problemer så?
> Det skal blot bruges på et intranet.

Det ved jeg faktisk ikke.
Jeg arbejder selv med MSSQL 2000
Hvis det er til et intranet, kan du nemt bruge MySQL eller Access (MDB)