Photopatron eller alm. sort patron?
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 15:27

Hej!

Jeg skal udskrive en del sort/hvide (gråtone) gamle fotografier.
Har HP Photosmart C4100 all-in one.
Er det nogen fordel at indsætte en Photopatron - som skal installeres hvor
den sorte patron ellers sidder? Jeg kan ikke finde noget om Photopatronens
egenskaber i forhold til alm. blækpatroner i brugsanvisningen.

Hilsen
Annelise

Fra : sjp

Dato : 08-05-07 09:08

"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> den sorte patron ellers sidder? Jeg kan ikke finde noget om
> Photopatronens egenskaber i forhold til alm. blækpatroner i

Altså Jeg går udfra at du mener photo grayscale patron, når du skriver
photopatron.
Jeg købte en på et tidspunkt til min Photosmart 2575. Jeg syntes personligt
ikke at det var pengene værd.
Der er en lille forskel. Forskellen ligger ikke i udflydning af blæk osv. ,
der var begge lige gode.
men generelt var gråtonerne en smule lysere når jeg sammenlignede med den
med alm. patron.
Så du får en lille bitte smule flere nuancer, patronen koster omkring 215
kr. såvidt jeg husker og den løber hurtigt tør
hvis du har mange billeder. Så har du råd og vil have det bedste så gør det.
Men kan du leve med aldeles udmærkede sort/hvid billeder der kun er meget
lidt mindre nuancerede så prøv først uden.

mvh. Stig

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 10:57

Hej Stig

Tak for dit svar. Jeg er udmærket tilfreds med de grå-toner jeg kan
udskrive (og har ikke set at der eksisterer en Greyscale-patron) Har kun set
omtalt en Photopatron som kan levere 6 farver.
Min gamle HP-printer, som jeg havde i mange år leverede udmærkede billeder.
Den blev udskiftet til HP All-in -one fordi jeg ellers ikke havde plads til
en scanner.

Hilsen
Annelise