Død HD
Fra : Tom

Dato : 06-05-07 20:37

Jeg har en 2.5" IBM 40G 5400rpm P39T2520 harddisk der begyndte at opføre sig
mærkeligt.
Derefter tog jeg den ud og satte i ekstern HD kasse og fik en del filer ud,
så hang den og jeg slukkede og gik til næste fil.
Det gjorde jeg et par gange og nu kan Windows godt se der burde være en
disk, da den hænger længe og derefter siger den ikke kan komem ind på den.

Så jeg tænker at jeg har to muligheder for at få data ud:
- Købe en ny HD og skifte elektronikken
- Sende til dataredder som koster en milliard

Så...Hvor kan man bestille lige præcis denne 1.5 år gamle harddisk henne?

PS Også postet i .drev som vist ikek er så aktiv?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-07 21:04

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Sende til dataredder som koster en milliard
>
> Så...Hvor kan man bestille lige præcis denne 1.5 år gamle harddisk henne?

Prøv at se, om det dataredningsprogram kan se den/få kontakt med den.
www.pcinspector.de er et godt sted at starte. Gratis og på dansk.

Kurt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-07 21:43

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> "Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse

> Prøv at se, om det dataredningsprogram kan se den/få kontakt med den.
> www.pcinspector.de er et godt sted at starte. Gratis og på dansk.

Eller SpinRite ... <http://www.grc.com/sr/spinrite.htm>

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Tom

Dato : 06-05-07 21:49

> Eller SpinRite ... <http://www.grc.com/sr/spinrite.htm>

Er I sikre, når Windows slet ikke kan snakke med den?

Erfaringer med samme problemstilling og de angivne programmer?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-07 21:53

Tom <no@spam.please> wrote:

> Er I sikre, når Windows slet ikke kan snakke med den?
>
> Erfaringer med samme problemstilling og de angivne programmer?

SpinRite kan noget "magic" fordi den går ned og snakker med disken
direkte, men hvis controlleren er "død" så er der ikke så meget at gøre.

Og hvad angår dataredning til mange penge ... hvad er de data værd for
dig ?

/thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-07 22:50

> Er I sikre, når Windows slet ikke kan snakke med den?
>
> Erfaringer med samme problemstilling og de angivne programmer?

1: Det er et gratis forsøg
2: Jeg har med succes reddet data fra diverse diske med fejl. Hvis disken er
helt død kan programmet selvfølgelig ikke hjælpe, men jeg har haft diske,
som windows kunne se men ikke kommunikere med, hvor jeg fik data ud med data
recovery programmer.

Kurt

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 08-05-07 13:34

Alternativt kan jeg anbefale en pakke kleenex og nogle marie tude kiks. Det
har før reddet min dag (efter at have grædt en uge) - og husk at rigtige
mænd tager ikke backup......

Hr. Pedersen

Fra : John

Dato : 06-05-07 22:21

Tom skrev:
> [...]
> disk, da den hænger længe og derefter siger den ikke kan komem ind på den.

Jeg har tidligere med succes brugt GetDataBack til mere eller mindre
døde diske.

Hvis jeg ikke har kunne komme i kontakt med disken gennem Windows, er
det før lykkedes for mig ved at koble den på en maskine med Linux og så
redde data på den måde.

Men det kræver selvfølgelig, at disken ikke er brændt helt af.

Mvh

John

Fra : Tom

Dato : 06-05-07 22:39

"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Hvis jeg ikke har kunne komme i kontakt med disken gennem Windows, er
> det før lykkedes for mig ved at koble den på en maskine med Linux og så

God pointe!
Det vil jeg lige teste på min Linux kasse!

Fra : Kim

Dato : 07-05-07 08:23

On Sun, 6 May 2007 21:37:16 +0200, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Så...Hvor kan man bestille lige præcis denne 1.5 år gamle harddisk henne?

Den rette gruppe er news:dk.edb.hardware.drev

>PS Også postet i .drev

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html ,
når du poster det samme indlæg til flere grupper.

>som vist ikek er så aktiv?

Gruppen er aktiv.

fut : dk.admin.netikette
--