Hvilken computer
Fra : Mutti

Dato : 06-05-07 16:44

Hej gruppe

Min søn vil ha en ny computer. Den gamle har ikke power nok til at
spille world of warcraft.

Nogen gode ideer til hvilken jeg skal købe. Bor i København området...

Mutti

Fra : Hagar

Dato : 06-05-07 17:11

"Mutti" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du fortæller hvor meget den må koste, så er der nok nogen der kan komme
med et bud.

Hagar

Fra : Mutti

Dato : 06-05-07 19:41

On 6 Maj, 18:10, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Mutti
>
> Hvis du fortæller hvor meget den må koste, så er der nok nogen der kan komme

Den må koste mellem 4 og 6000 kr.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-05-07 21:02

> [...]
>
> Mutti
>
> Hvis du fortæller hvor meget den må koste, så er der nok nogen der kan

Prøv at se på
www.topdata.dk

Jeg synes, at de laver nogle fornuftige pc.er og bl.a. til spil er der noget
at vælge i mellem.

Kurt

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-05-07 06:33

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
>
> Prøv at se på
> www.topdata.dk
>
> Jeg synes, at de laver nogle fornuftige pc.er og bl.a. til spil er

Joeh, men de ligger på Fyn.

En bedre løsning er at finde en lokal edb forretning og handle dér.

Til World of Warcraft skal du bare have en PC med et grafikkort, der
har mindst 256 Mb RAM(*), og så skal selve maskinen gerne have 2 gb
RAM.
Derudover er det en god ide med et godt netkort og en hurtig harddisk.

(*) Egentligt siger mængden af RAM på grafikkortet ikke så meget, men
det er nok lettere for dig at kigge efter det tal, end at kigge efter
"et forholdsvist nyt" grafikkort, eller et grafikkort "omkring eller
bedre end GF7600GS"...

Mere specifikt ville jeg kigge efter:
Core2Duo processor
2 gb DDR2 RAM
GeForce 7950GT grafikkort
320 gb SATA2 Harddisk

Det skulle kunne får for under 6000, og er MERE end nok til at køre
World of Warcraft... Men mon ikke der også er interesse for andet og
mere end det ene spil før eller siden?

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-05-07 20:43

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Joeh, men de ligger på Fyn.
>
> En bedre løsning er at finde en lokal edb forretning og handle dér.

Kun delvist enig. De lokale edb forretninger kan sjældent konkurrere
prismæssigt med netfirmaerne. Det er absolut heller ikke altid at de lokale
er bedre til reklamationer end netfirmaerne, så det må komme an på det
kendskab, man har til de pgl.
Det skal siges, at jeg intet kender til hvordan Topdata håndterer
reklamationer, da ingen af de pc.er jeg har været med til at købe hos dem
har fejlet noget/er gået i stykker endnu.

KUrt