Ekstern HD
Fra : BT

Dato : 07-05-07 17:56

Håber ikke jeg er helt ved siden af.
Men jeg søger en ekstern HD, som skal kunne gå på mit lokale net.
Faktisk af samme type som man smide i USB-porten, dog skal denne kobles på
min router.

Hvad hedder de, helt præcis den type HD, og hvor kan man få dem

/Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-05-07 18:27

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder de, helt præcis den type HD

NAS - Network Attached Storage

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : NoOne

Dato : 07-05-07 20:04

On Mon, 7 May 2007 19:26:49 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>NAS - Network Attached Storage

fx sådan en her -
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159055

ViPower VPA-3528NET (IDE)

Samba filserver (Windows kompatibel)
FTP Server med optil 5 samtidige brugere

RaZoR :)

Fra : BT

Dato : 07-05-07 20:45

> [...]
>
> ViPower VPA-3528NET (IDE)
>
> Samba filserver (Windows kompatibel)
> FTP Server med optil 5 samtidige brugere

Den du henviser til er, efter hvad jeg kan se, uden HD.
Det er på sin hvis også OK, da jeg har Ekstra HD liggende.
Men ved du noget om den kan fungere som html-servere. Eller er det kun FTP.
Det ville bare være rart hvis jeg kunne dele mine billeder på den måde.

/Brian

Fra : NoOne

Dato : 08-05-07 15:50

On Mon, 7 May 2007 21:44:39 +0200, "BT"
<brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Det ville bare være rart hvis jeg kunne dele mine billeder på den måde.

.... den han "kun" FTP server ... og "Windows" fil-deling :)

RaZoR :)

Fra : Brian O

Dato : 08-05-07 22:18

On Mon, 7 May 2007 21:44:39 +0200, "BT"
<brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:

>Den du henviser til er, efter hvad jeg kan se, uden HD.
>Det er på sin hvis også OK, da jeg har Ekstra HD liggende.

Man kan købe indbygningskabinetter til almindelig harddiske. Jeg har
set en ved Computer City. Derudover, så kan du få en ekstern harddisk
med mulighed for tilslutning til netværk.

>Men ved du noget om den kan fungere som html-servere. Eller er det kun FTP.
>Det ville bare være rart hvis jeg kunne dele mine billeder på den måde.

Du kan ikke bruge den som webserver, men du kan sagtens dele dine
filer på lokalt internet.

/Brian O

Fra : Jakob Hansen

Dato : 12-05-07 21:08

> Men jeg søger en ekstern HD, som skal kunne gå på mit lokale net.

Prøv evt. at læse nogle test af NAS på http://www.smallnetbuilder.com/ .
Mange af de enheder du kan læse om der, kan findes på edbpriser.dk. Mange af
dem er ganske rigtigt BYOD, Bring Your Own Drive. Det gør det jo mere
fleksibelt for dig, så du kan vælge den rigtige sørrelse for netop dig, til
den rigtige pris.

Jakob