Mailingliste via. Jmail
Fra : kasper

Dato : 07-05-07 18:13

Hej jeg er ikke så god til det med asp og har fundet en mailliste
der loader fra en mdb fil men vil heller have at i stædet for den
der mdb fil så skulle der være et feldt hvor folk kunne indsætte
deres egen mail.
Sourcekoden:

<%

strQuery = request.querystring("mode")

IF strQuery = "" THEN

%>

   <form method=POST action=?mode=2>
   <input type=text name=emne><br>
   <input type=submit value=Send>
   </form>

<% ELSEIF strQuery = "2" THEN %>

   <%

   'Programmeret af Anders Holm, allora.dk
   'Koden må frit benyttes ... ros modtages. hehe
   'Der ydes ikke support på denne kode. =) Så kan I lære det. hehe

   ' www.allora.dk - Showing you the world

   Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
   DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
   DSN = DSN & "DBQ=" & Server.Mappath ("mail.mdb")
   Conn.Open DSN

   StrSQL = "Select * from tilmeldte"
   set rs = Conn.execute(strSQL)

   Do While Not (rs.Eof or rs.Bof)

   strEmail = rs("email")
   strEmne = request.form("emne")
   strBesked = request.form("besked")

   Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
   JMail.ContentType = "text/html"
   JMail.ServerAddress = "DIN_MAIL_SERVER"
   JMail.Sender = "DIN_EMAIL"
   JMail.AddRecipientEx "" & strEmail & "", "" & strEmail & ""
   JMail.Subject = "" & strEmne & ""
   JMail.Body = "" & strBesked & ""
   JMail.Execute
   Set JMail = Nothing

   response.write "" & strEmail & " - Afsendt korrekt<br>"

    rs.MoveNext
   Loop

korrekt.</b>"

   Conn.Close

   %>

<% END IF %>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 08-05-07 19:05

"kasper" <Zejekasper@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der loader fra en mdb fil men vil heller have at i stædet for den
> der mdb fil så skulle der være et feldt hvor folk kunne indsætte

Hvad er pointen i at sende til sig selv?

Den kode du har fundet sender mails til en liste der ligger i en base.
En base som kan opdateres ved et formular på hjemmesiden med en
tilmeld/frameld funktion.

Koden er til dig der vil sende en mail til dine liste.

--
Thrane