Mp3 id3 tags, PECL og PEAR?
Fra : Aske

Dato : 06-05-07 12:42

Hej,

Jeg har kigge lidt rundt på nettet for at finde måder hvorpå jeg
via php kan få id3 oplysninger ud af mp3'er. Altså artist, album
etc. Så vidt jeg kan se skulle det næmmeste være at installere en
såkaldt PECL id3 extension. Men jeg syntes det er umuligt for en
starter at finde ud af hvordan man installerer PECL, som foresten
også kræver PEAR?! Er der nogle der kan forklare hvordan disse
extensions fungerer? Og hvis det er noget der skal installeres,
hvordan kan jeg så få det til at fungere på mit webhotel? Eller
er der en nemmere måde at lege med id3 tags?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-05-07 16:36

Aske wrote:
> [...]
> hvordan kan jeg så få det til at fungere på mit webhotel? Eller
> er der en nemmere måde at lege med id3 tags?

PECL er ikke noget du bare kan installere? (Regner med du er hosted på
et webhotel) - så det er ikke lige til...

Men en søgning på google efter php + mp3 + id3 gav og til flere brugbare
resultater?

F.eks.:
http://leknor.com/code/php/class.id3.php.txt

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Ove Lie

Dato : 06-05-07 17:21

"Aske" <aaamail@gmail.com> skrev i melding
: Hej,
:
[...]

Vet ikke hva du skal bruke det til, me ndet kunne kanskje være interesant
for deg og studere http://sourceforge.net/projects/tunez/ så kanskje du
finner ut hvordan de gjør det i sine php koder.

Det er altids mye man kan lære av å studere ferdige koder.

-Ove

Fra : Geert Lund

Dato : 13-05-07 09:41

Aske wrote:

> Eller er der en nemmere måde at lege med id3 tags?

Alternativet er jo at kigge på IDv3 specifikationen [1] og selv læse
informationerne ind via en rutine du selv skriver. Det er ikke umuligt -
mener faktisk at kunne huske at det er rimelig let - skrev vist selv en
parser for en del år siden.

Kan desværre ikke lige finde den nu - ellers kunne jeg have postet den her.

[1] http://www.id3.org/Developer_Information

Geert Lund,
www.GLD.dk