MS Windows
briani 27239
Windows tidssynkronisering
Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-07 10:46

Fungerer Windows indbyggede tidssynkronisering hos jer?. Jeg har aldrig fået
det til at virke, hverken på XP eller Vista. Jeg har også prøvet
`*ntp1.tele.dk* uden held. Jeg har checket under services, og windows time
kører der.

Mvh.

Karsten

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 11:49

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> fået det til at virke, hverken på XP eller Vista. Jeg har også prøvet
> `*ntp1.tele.dk* uden held. Jeg har checket under services, og windows

Nej heller ikke her. I hvert fald ikke hvis man vælger "Update now". Har
på adskillige maskiner aldrig haft held med at få dette givetvist
utroligt komplekse stykke software til at funke. Men retfærdigvis finder
den selv somme tider ud af at synkronisere.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-07 12:08

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev:

> [...]
> komplekse stykke software til at funke. Men retfærdigvis finder den selv

Rart at høre, at jeg ikke er den eneste . Jeg brugte Dimension4 på XP,
men det fungerer ikke på Vista....

Mvh.

Karsten

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 05-05-07 21:21

"Karsten Jensen" <kukshfkjdjdffbvkjdhg@invalid> skrev i meddelelsen

> Rart at høre, at jeg ikke er den eneste . Jeg brugte Dimension4 på XP,
> men det fungerer ikke på Vista....
>
> Mvh.
>
> Karsten

Prøv med : ntp1.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-07 22:40

"Bjarne Pedersen" <nogen@microsoft.com> skrev:

Prøv med : ntp1.tele.dk

Som jeg skrev i første indlæg i tråden, så er det også prøvet.

Mvh.

Karsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-07 22:49

On Sat, 5 May 2007 11:46:28 +0200, "Karsten Jensen"
<kukshfkjdjdffbvkjdhg@invalid> wrote:

> [...]
>det til at virke, hverken på XP eller Vista. Jeg har også prøvet
>`*ntp1.tele.dk* uden held. Jeg har checket under services, og windows time

Fungerer fint her hos mig på mine 4 - 6 windowsmaskiner med fuldt
opdateret XP - Jeg bruger ntp1.tele.dk.

Hvad får du af (fejl-) meddelelse når du forsøger at opdatere ??

Kan der være en firewall / router el der spærrer for NTP-protokollens
UDP port 123 ??

<mlr>

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-05-07 07:34

"Michael Rasmussen"
<michael@invalid>news:9hup33dc4sv2e6acb7r8e05rimstci1uao@4ax.com...

> Fungerer fint her hos mig på mine 4 - 6 windowsmaskiner med fuldt
> opdateret XP - Jeg bruger ntp1.tele.dk.
>
> Hvad får du af (fejl-) meddelelse når du forsøger at opdatere ??

Ikke andet end at forsøget mislykkedes, eller noget i den stil.

> Kan der være en firewall / router el der spærrer for NTP-protokollens
> UDP port 123 ??

Jeg har selv haft den tanke. Jeg har selvfølgelig deaktiveret windows
softwarefirewall, da jeg har router. Jeg må ind og kigge på denne.

Mvh

Karsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-05-07 10:48

On Sun, 6 May 2007 08:33:47 +0200, "Karsten Jensen"

>Ikke andet end at forsøget mislykkedes, eller noget i den stil.

Det kan ske en enkelt gang imellem for mig - formentlig fordi
tidserveren er overbelastet.

Men generelt kører det i baggrunden med daglige opdateringer, så
'Egenskaber for Dato og klokkeslet' viser en meddelelse i retning af:

Tiden blev synkroniseret med ntp1.tele.dk de x-y-z kl xx:xx

Næste synkronisering: x-y-z kl xx:xx

>Jeg har selv haft den tanke. Jeg har selvfølgelig deaktiveret windows
>softwarefirewall, da jeg har router. Jeg må ind og kigge på denne.

Spærringen kan også ligge hos din udbyder - eller hos TDC der måske
ikke tillader andre udbydere at bruge deres tidsserver ?!

Prøv at ping'e ntp1.tele.dk - hvis ikke der er hul igennem, må du lede
efter andre tidsservere som f.eks ntp1.uni2.dk el....

<mlr>

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-05-07 14:53

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev bl.a:

> Kan der være en firewall / router el der spærrer for NTP-protokollens
> UDP port 123 ??

Du havde ret. Der var spærret for denne port. Efter at have åbnet den,
fungerer synkroniseringen perfekt. Tak for hjælpen.

Mvh.

Karsten