Gemme Logon oplysninger på delt net disk
Fra : Søren Pedersen

Dato : 05-05-07 11:47

Hej,

Jeg har købt en NAS server (netværksharddisk) og har et par maskiner der
skal dele den på nedværket.

Den ene maskine er en ny Aser Farrari med Win XP MCE og her har jeg et
mærkeligt problem.

Jeg finder "Diskstation" og når jeg klikker på den fremkommer en boks "Opret
forbindelse til Diskstation" hvor
man som jeg har bestemt i opsætningen på Diskstation, skal skrive sit
brugernavn og Password.
Der mangler mærkeligt nok den lille boks hvor man kan sætte et flueben så
Brugernavn og Password bliver husket af Windows.

Jeg skal altså hver gang jeg starter maskinen taste oplysningerne ind for at
logge på drevet. Selv når jeg opretter en netværks harddisk, der
hvor den vises som en harddisk med en hånd under, har man mulighed for at
Gemme logon oplysningerne, men de bliver IKKE gemt.

Er der en her der har en ide om hvad der lige ved denne installation gør at
man ikke får mulighed for at gemme logon oplysningere.

Hilsen
Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-07 22:39

On Sat, 5 May 2007 12:46:30 +0200, "Søren Pedersen"
<soeren.k.p@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der en her der har en ide om hvad der lige ved denne installation gør at
>man ikke får mulighed for at gemme logon oplysningere.

Hvis har samme brugernavn og password på såvel windows maskine som
NAS, burde det ikke være nødvendigt at logge på hver gang...

<mlr>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-05-07 22:49

Søren Pedersen skrev:

> [...]
> boks "Opret forbindelse til Diskstation" hvor man som jeg har
> bestemt i opsætningen på Diskstation, skal skrive sit brugernavn

WinXP MCE (og WinXP Home) kan ikke gemme adgangskoden til netværksdrev.

Jeg har valgt at lave en lille batch-fil, som køres under hver opstart.
Den sørger for at mounte tilgængelige netværksdrev med rette brugernavn
og adgangskode. Det kan gøres med kommandoen net use.

F.eks.: net use x: \\ip-adresse\sharenavn /user:brugernavn password

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren Pedersen

Dato : 07-05-07 12:39

Hej Madsen

Mange tak for dine informationer det virker fint.

Pussigt at der lige skal være den forskel på XP Pro og Home..

Hilsen
Søren