Ny cpu til 'Medion Titanium MD 8383 XL ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-05-07 15:05

Jeg har en 'Medion Titanium MD 8383 XL' PC med MS-7091 M-ATX v 1.x Mainboard
(Intel 915P og ICH6R chipset) og i manualen står der "Intel Pentium 4
Prescott LGA775 processors in LGA775 package".
Den nuværende CPU er en Pentium 4 550(J) og løber 3,4 MHz, men er det muligt
at opgradere til en hurtigere, fx en Core2Due processor ?
Memory løber 800 MHz

Jeg har ledt efter bios opdateringer på nettet, men finder kun en nyere og
den er til v2.x af bundkortet. Og jeg kan ikke finde noget om CPU support.

På forhånd tak!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-05-07 05:16

On Fri, 4 May 2007 16:05:25 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>Den nuværende CPU er en Pentium 4 550(J) og løber 3,4 MHz, men er det muligt
>at opgradere til en hurtigere, fx en Core2Due processor ?

Desværre: Jeg mener ikke at i915P chipsætter understøtter ikke Core 2
Duo - Der skal du vist over over i i965 eller i975 baserede
systemer...

Så du kommer nok til at leve med din nuværende CPU indtil videre...

<mlr>

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-05-07 16:45

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> systemer...
>
> Så du kommer nok til at leve med din nuværende CPU indtil videre...

Hej Michael
Tak for hurtigt svar, det kom ikke som nogen overraskelse
Hvilket chipset er så bedst hvis jeg skal ud og købe et nyt bundkort til
Core2Duo E6600?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-05-07 08:34

On Fri, 4 May 2007 17:45:25 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Tak for hurtigt svar, det kom ikke som nogen overraskelse
>Hvilket chipset er så bedst hvis jeg skal ud og købe et nyt bundkort til
>Core2Duo E6600?

Når det gælder Intel mener jeg at I965 serien er den bedste til Core 2
Duo, selv om I975 er et nyere chipset.

Men der er jo alternativer fra både NVidia og Via - De er typisk noget
billigere end Intels egne chipset - indimellem er de også bedre..

Det bliver et svært valg....

<mlr>.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-05-07 09:41

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Men der er jo alternativer fra både NVidia og Via - De er typisk noget
> billigere end Intels egne chipset - indimellem er de også bedre..

TAk for svar. Tror det bliver et 965'er

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 19-05-07 19:04

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er til v2.x af bundkortet. Og jeg kan ikke finde noget om CPU support.

hej
det er en dual prosseor du har .

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-07 19:52

poul.b.hansen. wrote:

> hej
> det er en dual prosseor du har .
> mvh

Nej det er det ikke

Den har Hyper Tread - eller hvad det hedder, men den er ikke dual core.