RAID på Intel DG965OT bundkort
Fra : Per R.

Dato : 03-05-07 12:45

Hej,

Jeg har problemer med at få RAID til at fungere på mit Intel DG965OT
bundkort.

Når jeg instiller bios til at køre RAID (Configure SATA as: RAID) starter
maskinen op som normalt, og viser at alt er normalt. Den viser dog på en af
skærmbillederne: "AHCI BIOS not installed"?? Når det første skærmbillede,
der viser at windows er ved at boote op, fryser den lige et sekund for
derefter at genstarte. Hvad går der lige galt her?

Når jeg sætter bios til "Configure SATA as: IDE" starter den op som normalt.

Min plan er at få Windows Vista til at starte op med min ene harddisk
(c-drevet), og to harddiske i RAID0, for derefter at klone mit c-drev over
på RAID diskene med Paragon. Det har jeg gjort før, bare med et andet
bundkort.

Fra : Per R.

Dato : 05-05-07 15:59

Update...

Iflg. bootlog'en stopper systemet ved en fil der hedder crcdisk.sys. Er der
nogen der kender noget til den???