MS Windows
briani 27239
At lukke computeren
Fra : Sorteper

Dato : 04-05-07 07:29

Min XP SP2 skal ofte have en kommando 2 gange. Helt tydelig er det når jeg
vælger "Luk computeren". Her lukker den måske en eller to applikationer
hvorefter der ikke sker mere. Ingen systemmeddelser eller andet, og jeg kan
nu fortsætte med at arbejde på computeren, som om den aldrig var blevet bedt
om at lukke.
Har du et bud på hvorfor den gør dette?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-05-07 07:32

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorefter der ikke sker mere. Ingen systemmeddelser eller andet, og jeg
> kan nu fortsætte med at arbejde på computeren, som om den aldrig var

Du kunne starte med at kigge i din logbog.
Kontrolpanel/administration/logbog.

Fra : Thomsen

Dato : 04-05-07 08:04

> [...]
> hvorefter der ikke sker mere. Ingen systemmeddelser eller andet, og jeg
> kan nu fortsætte med at arbejde på computeren, som om den aldrig var

Jeg har lige løst lignende problem ved at opdatere programmet Skype, som af
en eller anden grund
låste for ens første forsøg på at lukke windows.

mvh Ole

Fra : sille4

Dato : 05-05-07 09:48

> [...]
> hvorefter der ikke sker mere. Ingen systemmeddelser eller andet, og jeg
> kan nu fortsætte med at arbejde på computeren, som om den aldrig var
Hej.
det tyder på der er nogle programmer som ikke vil lukke ned. Hvis du laver
en genvej på skrivebordet eller "hutigstart" der hedder
"shutdown.exe -s -f -t 0" (uden udråbstegn), så bliver alle åbne programmer
tvangslukket og windows afslutter
mvh. Jens