MS Windows
briani 27239
Windows Vista Home Pre OEM DK
Fra : Toki Lee

Dato : 03-05-07 07:33

Hej group,

Min pc har Windows XP installeret. Kan jeg godt installere Windows Vista
Home Pre OEM DK i den, altså en helt frisk installation eller skal den kun
installeres i den helt nye pc?

Hilsen,
Toki

Fra : joke

Dato : 03-05-07 11:58

"Toki Lee" <blurtenderly@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Home Pre OEM DK i den, altså en helt frisk installation eller skal den kun

Fatter ikke helt dit spørgsmål men din Vista må kun installeres på 1 pc,
hvis det er det du mener

hilsen

Johnny

Fra : Toki Lee

Dato : 03-05-07 12:31

"joke"
> Fatter ikke helt dit spørgsmål men din Vista må kun installeres på 1 pc,
> hvis det er det du mener
>
> hilsen
>
> Johnny

Det, jeg spurgte var om jeg godt kunne installere Vista OEM-version i den
pc, jeg nu har med windows XP installeret, altså der er ingen ny hardware i
eller Vista skulle kun installeres i en helt ny pc?

Hilsen,
Toki

Fra : Henning

Dato : 03-05-07 12:35

>Det, jeg spurgte var om jeg godt kunne installere Vista OEM-version i den
>pc, jeg nu har med windows XP installeret, altså der er ingen ny hardware i
>eller Vista skulle kun installeres i en helt ny pc?

Nu er hardwaren jo ikke dato-stemplet, så Vista kan ikke se om det er
ny eller gammel hardware

Fra : Hans

Dato : 03-05-07 15:07

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er hardwaren jo ikke dato-stemplet, så Vista kan ikke se om det er
> ny eller gammel hardware

Og gammel hardware kan jo godt være ny...

Fra : News

Dato : 03-05-07 12:47

> Min pc har Windows XP installeret. Kan jeg godt installere Windows Vista
> Home Pre OEM DK i den, altså en helt frisk installation eller skal den kun
> installeres i den helt nye pc?

Nej, det må du ikke. OEM må kun installeres på en ny PC og den følger den PC
til den bliver skrottet (den kan ikke flyttes).

Når dét så er sagt, så er det vel bare at installere din Vista OEM på din
gamle XP PC, velvidende at MS aldrig banker på din dør og spørger om de må
se købsbevis på din hardware i.fb. med din OEM Vista version.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-07 13:10

News skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nej, det må du ikke. OEM må kun installeres på en ny PC og den
> følger den PC til den bliver skrottet (den kan ikke flyttes).

Den holder ikke i vore dage - OEM versioner sælges helt uden
hardware, og man forpligter sig kun til at den kun installeres på
EN pc i sin levetid.

Så hvis OEM versionen ikke har været installeret før - så er der
ingen problemer i at installere den.

Men den bliver så "bundet" til den pågældende PC, og må derefter
ikke installeres på andre PC'er.

Men betingelser omkring OEM versioner har været drøftet til
bevidsløshed - både her i gruppen og i forbruger- og
jura-grupperne......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 03-05-07 16:50

> [...]
> Home Pre OEM DK i den, altså en helt frisk installation eller skal den kun

Ganske kort:
Du kan sagtens installere Vista OEM på din gamle XP-maskine. Har selv gjort
det på min egen PC. Har siden skiftet både grafikkort, RAM, isat extra
harddisk m.m. No problemos.

/Bjørn

Fra : Toki Lee

Dato : 03-05-07 20:56

Tusind tak til jeres alle sammen svar til mit indlæg.

Hilsener,
Toki