Windows 98 og XP pro
Fra : Bo Munch Jensen

Dato : 04-05-07 12:34

Hej!

Er det overhovedet muligt at koble en PC med windows 98 på et netværk -
op mod en XP Pro.

Hvis det er muligt, hvad skal jeg være opmærksom på?

Med venlig hilsen

Bo Munch Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-07 12:43

Bo Munch Jensen <news@munchjensen.dk> crashed Echelon writing

> Er det overhovedet muligt at koble en PC med windows 98 på et netværk -
> op mod en XP Pro.

Ja

> Hvis det er muligt, hvad skal jeg være opmærksom på?

Hvilke services havde du tænkt dig at de skulle udveksle?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Munch Jensen

Dato : 04-05-07 12:56

Bjarke Andersen skrev:
> Bo Munch Jensen <news@munchjensen.dk> crashed Echelon writing

> Hvilke services havde du tænkt dig at de skulle udveksle?

Jeg skal hjælpe min svoger med at få sat et netværk op, og jeg er så
småt begyndt at forberede mig, så alt er ikke klart endnu.

Netværket vil bestå af en "hovedcomputer" med Navison C5 installeret.
Det er så meningen at han skal have en PC stående på værkstedet hvor der
kan opdateres i C5 fra denne.

Det skal også være muligt at printe ud fra værkstedspcen til den printer
der sår ved "hovedcomputeren".

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-07 15:39

Bo Munch Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er det overhovedet muligt at koble en PC med windows 98 på et
> netværk - op mod en XP Pro.

Ja da - ingen problemer i det - du kan også lave netværk med en
MAC og XP

> Hvis det er muligt, hvad skal jeg være opmærksom på?

At de to maskiner kører med samme protokol.....
At de to maskiner kører med samme arbejdsgruppe.....

Der kan så blive noget med adagngsrettigheder til XP, men hvis du
bruger samme brugernavn på begge PC'er eller opretter
W98-brugernavnet som bruger på XP'en, så burde det ikke give
problemer.....

Der er faktisk ikke forskel på at lave et netærk med to XP'er og
at lave et med XP+98....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard