Hjælp til min bærbare
Fra : mfn

Dato : 03-05-07 11:07

Hej. Min stationære blev for sløv så jeg købte en nyere bærbar. Nu har jeg
så prøvet både med onboard netkort, og både 16 og 32-bit pcmcia kort at få
maskinen på nettet.

Min stationære er der ingen problemer med men når jeg sætter stikket i den
bærbare skriver den i nerværks-forbindelser "henter netværksadresse" og så
sker der ellers ikke en dyt mere. Ingen hul i gennem.

Hvor skal jeg mon lede efter problemet?

Fra : Henning

Dato : 03-05-07 11:20

On Thu, 3 May 2007 12:07:13 +0200, "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bærbare skriver den i nerværks-forbindelser "henter netværksadresse" og så
>sker der ellers ikke en dyt mere. Ingen hul i gennem.

Hvad sidder der i den anden ende af kablet?

Fra : mfn

Dato : 03-05-07 12:40

> Hvad sidder der i den anden ende af kablet?

Sådan en modem-dims helt alm bredbånd fra tdc

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-07 11:40

"mfn" <jadahva@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> den bærbare skriver den i nerværks-forbindelser "henter
> netværksadresse" og så sker der ellers ikke en dyt mere. Ingen hul i

Er der en DHCP server tilgængelig på netværket, som du ikke nævner om hvad
er?

--
Bjarke Andersen

Fra : mfn

Dato : 03-05-07 12:40

> Er der en DHCP server tilgængelig på netværket, som du ikke nævner om hvad
> er?

Hvordan tjekker jeg det?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-07 13:00

> Hvordan tjekker jeg det?

Blandt andet ved at forklare os hvad præcist af netværksudstyr du har. Men
som skrevet lyder det til du har et ADSL modem fra TDC, så skulle vi ikke
gætte på at dit problem skyldes at TDCs IP-adresser bliver låst til
netkortet (MAC-adressen) i en rum tid, derfor kan du (andre maskiner) ikke
få nogen IP-adresse før denne låst op igen. Enten venter du de timer der
går eller så kan du vist ringe til TDC og få dem til at låse IP-adressen
op.

Men husk, hver gang du flytter kablet i ny maskine, bliver IP-adressen
genlåst. Dvs hvis du ikke kan vente og flytter det over i gammel maskine
for at surfe lidt, starter tælleren forfra mht låsningen.

Damn håber det var ok forklaret uden at lyde alt for teknisk.

--
Bjarke Andersen

Fra : mfn

Dato : 03-05-07 13:53

> [...]
> få nogen IP-adresse før denne låst op igen. Enten venter du de timer der
> går eller så kan du vist ringe til TDC og få dem til at låse IP-adressen

Nå det var da åndsvagt. Ved nogen hvor lang tid "rum tid" er? Kan man ikke
få dem til at lade være med det? Skal jeg slukke for noget og vente eller
hvad? Gider jo ikke ringe til tdc hver gang jeg skifter maskine ;)

> Men husk, hver gang du flytter kablet i ny maskine, bliver IP-adressen
> genlåst. Dvs hvis du ikke kan vente og flytter det over i gammel maskine
> for at surfe lidt, starter tælleren forfra mht låsningen.

Det er da dumt. Hvad er formålet med det?

> Damn håber det var ok forklaret uden at lyde alt for teknisk.
`
Det var det men det fik nu ikke min bærbare online ;)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-07 14:00

> [...]
> ikke få dem til at lade være med det? Skal jeg slukke for noget og
> vente eller hvad? Gider jo ikke ringe til tdc hver gang jeg skifter

Ring til TDC og spørg

Hold alting slukket medens du venter (så er du sikker)

Køb en router hvis du har brug for flere maskiner, bruger samme
internetforbindelse (så er det routerens MAC adresse som bliver låst til
IPen)

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads

Dato : 03-05-07 12:30

> [...]

>bærbare skriver den i nerværks-forbindelser "henter netværksadresse" og så
>sker der ellers ikke en dyt mere. Ingen hul i gennem.

Jeg havde samme problem for et par uger siden.
Det viste sig at jeg havde skrevet hele passwordet
til krypteringen med lille, selvom der sku ha været
et par store bogstaver imellem. Min bærbare blev
også bare hængende i "Henter netværksaddresse"

mvh Mads

Fra : mfn

Dato : 03-05-07 12:41

> [...]
> et par store bogstaver imellem. Min bærbare blev
> også bare hængende i "Henter netværksaddresse"

JEg bruger ikke passwords til noget....?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-07 12:50

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> crashed Echelon writing

> [...]
> et par store bogstaver imellem. Min bærbare blev
> også bare hængende i "Henter netværksaddresse"

Nej for så havde spørgsmålet været stillet i dk.edb.netvaerk.traadloest

--
Bjarke Andersen

Fra : mfn

Dato : 03-05-07 12:58

> Nej for så havde spørgsmålet været stillet i dk.edb.netvaerk.traadloest

Ja det er "kabel"-internet jeg har.

Fra : mfn

Dato : 08-05-07 09:30

Nå jeg fandt aldrig ud af problemet.

En geninstallering af windows løste det dog.

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 03-05-07 15:59

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærbare skriver den i nerværks-forbindelser "henter netværksadresse" og så
> sker der ellers ikke en dyt mere. Ingen hul i gennem.

Hvis din stationære stadig kan komme på nettet, så prøv at køre en 'ipconfig
/release' på den, inden du lukker den ned.
Så burde ip-adressen være frigivet hos TDC, så du kan tilslutte din bærbare
og få en ip-adresse.

--
med venlig hilsen

Henrik, Aalborg