kan man ikke omdøbe et mappenavn?
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-05-07 09:20

Hej.

jeg vl gerne kunne omdøbe et mappenavn, men jeg har ikke kunne finde
et sted der beskriver hvordan man gør. Kan det ikke lade sig gøre?

Jeg kan finde for slet, flyt, kopier mm, men ikke ændre navnet:(
jeg har set på filescriptingobject og folder, men uden held.

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_folder.asp viser de metoder og
muligheder som jeg finder alle steder.

En url eller et eksempel vil være yderst velkomment.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 09:38

On 4 May 2007 01:20:21 -0700, Christian Møller Nielsen
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan finde for slet, flyt, kopier mm, men ikke ændre navnet:(
>jeg har set på filescriptingobject og folder, men uden held.

Folder-objektets .Name property skulle kunne ændres (forudsat at ingen
af filerne i den er åbne).

>http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_folder.asp viser de metoder og
>muligheder som jeg finder alle steder.
>
>En url eller et eksempel vil være yderst velkomment.

Den du selv henviser til, siger:
Name - Sets or returns the name of a specified folder

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 04-05-07 12:34

>"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> wrote in message
>
>En url eller et eksempel vil være yderst velkomment.

Måske:
http://www.activexperts.com/activmonitor/windowsmanagement/adminscripts/filesfolders/folders/

--
Thrane

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-05-07 13:24

On 4 Maj, 10:37, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> Den du selv henviser til, siger:
> Name - Sets or returns the name of a specified folder

Tak, jeg havde lige overset de øverste par linier og var sprunget
direkte til kode eksemplerne.

Chr.

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-05-07 13:25

On 4 Maj, 13:34, "Thrane" <nore...@noreply.dk> wrote:

> Måske:http://www.activexperts.com/activmonitor/windowsmanagement/adminscrip...

Tak for url, jeg fandt nedenstående som dækker mit behov med en mindre
omskrivning

Chr.

Renaming Folders

Renames the folder C:\Scripts to C:\Repository.

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root
\cimv2")
Set colFolders = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_Directory where name = 'c:\\Scripts'")
For Each objFolder in colFolders
errResults = objFolder.Rename("C:\Script Repository")
Wscript.Echo errResults
Next

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 05-05-07 09:04

On 4 Maj, 10:37, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> Den du selv henviser til, siger:
> Name - Sets or returns the name of a specified folder

http://www.w3schools.com/asp/prop_name_folder.asp

Dim fso, f
Set f = fso.GetFolder(Server.MapPath("../../db/
uploadbilleder/"&strFolderName&""))
Set f = f.FolderRename(strFolderNewName)

Der kommer en fejl (1) i linie 3, er der nogen som har en ide hvad den
skal være?

(1) objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode:
FolderRename

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 05-05-07 09:27

> Set f = f.FolderRename(strFolderNewName)

f.name(strFolderNewName)

og

f.rename(strFolderNewName)

er prøvet i linie 3 med samme resultat

Chr

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 05-05-07 14:22

f.name = (strFolderNewName) er løsningen.

Chr