Include af menu
Fra : Rune Jensen

Dato : 03-05-07 20:53

I mit forsøg på at blive bedre til ASP, har jeg "udviklet" en lille inc-fil,
som danner en menu, som kan inkluderes på hver side. Det er en simpel menu
sat på uordnede liste og uden underpunkter. Idéen er at den side, hvor
menuen inkluderes på ikke skrives som link i menuen, men kun ved sidens
navn, så der ikke linkes tilbage til siden selv. Jeg kunne godt tænke mig at
høre, om der er måder at optimere koden, specielt den første del...

http://www.linajensen.1go.dk/test/includemenu.txt

Det virker for så vidt fint, men jeg har en eller anden idé om, at det kan
gøres nemmere? Specielt den første del, hvor jeg uddrager selve filnavnet
fra den fil, som sender forespørgsel om include.

Man kan se det i funktion her: http://www.legeplads.net/test/

MVH
Rune Jensen
--
Silencer - Fantasy

Fra : Adam Gade Ellesøe

Dato : 04-05-07 10:10

Ville det ikke være nemmere at lave en if sætning der tjekker din q.
string/path_info??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-05-07 10:49

"Adam Gade Ellesøe" skrev i en meddelelse...

> Ville det ikke være nemmere at lave en if sætning der tjekker din q.
> string/path_info??

Jeg tror godt jeg ved, hvad du mener, men er ikke umiddelbart i stand til at
"samle" de ting, jeg har spredt ud på flere variable. Jeg kender f.eks. ikke
InStrRev godt nok endnu, ved bare, det virker til formålet. Lidt som når
alkymisterne i gamle dage ville lave guld, de prøvede sig også frem

Har du en idé til, hvordan det kunne gøres enklere...? Også, så det er nemt
at forklare (og forstå)? Altså kan man uddrage filnavnet fra den henvisende
side på en nemmere måde?

MVH
Rune Jensen

--
Hit n hide - Sundance (rmx)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 19:05

On Fri, 4 May 2007 11:48:56 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>Jeg kender f.eks. ikke
>InStrRev godt nok endnu, ved bare, det virker til formålet.

Windows Script dokumentationen er uundværlig, når man koder ASP - der er
kun meget få, der kan huske *alle* funktioner, *alle* parametre osv.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-05-07 21:37

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Windows Script dokumentationen er uundværlig, når man koder ASP - der er
> kun meget få, der kan huske *alle* funktioner, *alle* parametre osv.

....okæh, jeg Googler den

MVH
Rune Jensen

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 05-05-07 07:57

On 4 Maj, 20:05, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> Windows Script dokumentationen er uundværlig, når man koder ASP - der er
> kun meget få, der kan huske *alle* funktioner, *alle* parametre osv.

http://www.w3schools.com/asp/default.asp

og

http://www.shortlink.eu?n = VBScript Language Reference

er meget gode sider at have som bookmark når man koder.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-05-07 01:36

On 4 May 2007 23:56:55 -0700, Christian Møller Nielsen
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

>http://www.w3schools.com/asp/default.asp
>
>og
>
>http://www.shortlink.eu?n = VBScript Language Reference
>
>er meget gode sider at have som bookmark når man koder.

<url:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=01592C48-207D-4BE1-8A76-1C4099D7BBB9&displaylang=en>

- giver dig hjælpen som en Windows Help File (kompremeret HTML - .chm).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj