permissions
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 03-05-07 12:28

Kan man med filesystem object se sine permissions? For scriptet
siger ikke at der er fejl hvis jeg lister alle mapper på et
drev.. men der kommer fejl hvis jeg vil se hvad de fylder.. UDEN
at gå ind i dem? Kan jeg ikke på en måde se mine permissions til
den enkelte mappe (med et ASP script)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-07 23:41

On 03 May 2007 11:27:53 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

Det er lettest at følge diskussionen, hvis du fortsætter i samme tråd.

> [...]
>drev.. men der kommer fejl hvis jeg vil se hvad de fylder.. UDEN
>at gå ind i dem? Kan jeg ikke på en måde se mine permissions til

Med object.Attributes kan du se egenskaber for filer og mapper.

Constant Value Description
Normal 0 Normal file. No attributes are set.
ReadOnly 1 Read-only file. Attribute is read/write.
Hidden 2 Hidden file. Attribute is read/write.
System 4 System file. Attribute is read/write.
Volume 8 Disk drive volume label. Attribute is read-only.
Directory 16 Folder or directory. Attribute is read-only.
Archive 32 File has changed since last backup.
Attribute is read/write.
Alias 64 Link or shortcut. Attribute is read-only.
Compressed 128 Compressed file. Attribute is read-only.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-07 23:50

On Fri, 04 May 2007 00:40:47 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote:

>Med object.Attributes kan du se egenskaber for filer og mapper.

Der skulle have stået:
"... kan du se (og i nogle tilfæde ændre) egenskaber ..."

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 04-05-07 09:09

> "... kan du se (og i nogle tilfæde ændre) egenskaber ..."

Du kan ikke bare stoppe der !! Hvordan kan man (i nogle tilfæde ændre)
ændre på filerne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 09:34

On 04 May 2007 08:08:37 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Du kan ikke bare stoppe der !! Hvordan kan man (i nogle tilfæde ændre)
>ændre på filerne

På egneskaberne, mener du sikkert.
Fordi nogle af egenskaberne er read-only, mens andre er read/write.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj