Compilerfejl med Option Explicit
Fra : Kurt G

Dato : 03-05-07 06:47

Jeg vil gerne bruge Option Explicit, men får altid serverfejlen "En sætning
var ventet" uanset hvad jeg gør.
Jeg har prøvet at lade DIM.... følge på næste linie og i samme linie, men
det fejler hver gang.

Hvilken sætning forventes?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 07:50

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev
> Jeg vil gerne bruge Option Explicit, men får altid serverfejlen "En
> sætning var ventet" uanset hvad jeg gør.

Option Explicit placeres øverst på siden...

> Jeg har prøvet at lade DIM.... følge på næste linie

Så skal det være DIM "varialbelnavn"

> og i samme linie,

Der skal kun stå Option Explicit i denne linje...

> men det fejler hver gang.
> Hvilken sætning forventes?

Det må være længere nede i dit script fejlen ligger...

Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 03-05-07 08:01

> Så skal det være DIM "varialbelnavn"
Det er det også. .... symboliserer blot, at der følger variabelnavne

> Der skal kun stå Option Explicit i denne linje...

> Det må være længere nede i dit script fejlen ligger...

Skal det forstås sådan, at det altid er linien med Option Explicit, der
fejlmeldes, selv om det måske er en variabel længere nede, der fejler.
Jeg troede, at der blev meldt fejl for den linie, hvor fejlen var, f.eks. en
linie med en ikke-defineret variabel!

Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 03-05-07 08:27

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg troede, at der blev meldt fejl for den linie, hvor fejlen var, f.eks.
> en linie med en ikke-defineret variabel!

Nu har jeg prøvet at fjerne al asp-kode undtagen
<%
Option Explicit
Dim DSN, strSQL, soegstr, AndOr, OgEller, Tid, TidTal, Tidsvar, Svar
%>
og der kommer stadig samme fejlmelding.
Jeg bruger lokalhost på min egen maskine til testen. Kan der være fejl her?
/Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-07 23:33

On Thu, 3 May 2007 09:27:26 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

> [...]
><%
>Option Explicit
>Dim DSN, strSQL, soegstr, AndOr, OgEller, Tid, TidTal, Tidsvar, Svar

Den giver ikke fejl hos mig.

>Jeg bruger lokalhost på min egen maskine til testen. Kan der være fejl her?

Svært at sige. Har du prøvet på en anden server?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 04-05-07 10:41

> Den giver ikke fejl hos mig.

> Svært at sige. Har du prøvet på en anden server?
>

> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jeg får denne fejlmelding på den server, hvor det skal køre.
Microsoft VBScript compilation error '800a0400'
Expected statement
/Skalk/VisSkalkRegister.asp, line 12
Option Explicit
^

Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-07 23:30

On Thu, 3 May 2007 09:00:41 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

>Skal det forstås sådan, at det altid er linien med Option Explicit, der
>fejlmeldes, selv om det måske er en variabel længere nede, der fejler.

Nej.

>Jeg troede, at der blev meldt fejl for den linie, hvor fejlen var, f.eks. en
>linie med en ikke-defineret variabel!

Det er også rigtigt.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 03-05-07 10:03

On 3 Maj, 09:27, "Kurt G" <kur...@guldbaek.net> wrote:
> [...]

> <%
> Option Explicit
> Dim DSN, strSQL, soegstr, AndOr, OgEller, Tid, TidTal, Tidsvar, Svar

Får du ikke en fejlmeddelelse om hvilken linie det er galt med?

Chr.

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-05-07 13:46

On 4 Maj, 11:41, "Kurt G" <kur...@guldbaek.net> wrote:

> Jeg får denne fejlmelding på den server, hvor det skal køre.
> Microsoft VBScript compilation error '800a0400'
> [...]

http://www.shortlink.eu?m

øverst på siden er der et løsningsforslag.

Er du HELT sikker på at der ikke er andet asp kode på din side? Prøv
evt. med en helt frisk side og skriv det igen, (ikke copy/paste). Af
underlige årsager kan det sommetider virke.

Chr.

Fra : Kurt G

Dato : 04-05-07 14:59

"Christian Møller Nielsen" <cmnielsen05@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

evt. med en helt frisk side og skriv det igen, (ikke copy/paste). Af
underlige årsager kan det sommetider virke.

Jeg har nu prøvet med en side, der indeholder:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%
Option Explicit
%>

der på serveren på nettet giver:
Microsoft VBScript compilation error '800a0400'
Expected statement
/Skalk/test.asp, line 5
Option Explicit
^

Det kan ikke være enklere, men altså stadig med fejlmelding.

Mvh Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 19:00

On Fri, 4 May 2007 15:58:39 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

> [...]
>%>
>
>der på serveren på nettet giver:
>Microsoft VBScript compilation error '800a0400'

Fordi Option Explicit skal stå allerførst efter Language:
<% @LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<%
Option Explicit
%>
osv.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 04-05-07 22:15

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi Option Explicit skal stå allerførst efter Language:
> <% @LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
> <%
> Option Explicit
> %>
> osv.
>
> Good luck!
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Det står der ikke noget om i den bog, hvori jeg så det, men nu ved jeg det.
Tak!
Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 22:50

On Fri, 4 May 2007 23:15:27 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote:

>Tak!

Velbekomme.
Hvis du vil gøre lidt gengæld, må gerne læse min signatur.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 06-05-07 10:30

> PS: Gider du tage et kig på:
> <url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Jeg skal gøre mig mere umage i fremtiden
/Kurt