Gratis POP3 mail?
Fra : Steen

Dato : 04-05-07 00:52

Hvor får man en gratis og stabil pop3-mailkonto?
Jeg har nemlig overvejet at skifte fra Stofanet til Fullrate, og kan se at
FR ikke tilbyder mail eller news.
News regner jeg med at Dotsrc.org (tidligere Sunsite) kan klare. Både news
og mail skal køre i Outlook Express 6 under WinXP.

MVH Steen

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-05-07 01:07

Steen wrote:

> Hvor får man en gratis og stabil pop3-mailkonto?

Gmail kunne overvejes.

--
Jesper Lund

Fra : Steen

Dato : 04-05-07 01:33

Jesper Lund wrote:
> Gmail kunne overvejes.

Er det ikke kun webmail?

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-05-07 05:34

Steen wrote:

> Er det ikke kun webmail?

Nope.
<http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1555>

Stig Johansen

Fra : PerX ...

Dato : 08-05-07 00:37

In article <463a7f4b$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
steen.kolding@stofanet.dk says...

> Er det ikke kun webmail?

Har pop3, men de understøtter kun encryptering hvilket vil sige at nogle
clienter ikke kan bruge den.

Fra : Per Hansen

Dato : 04-05-07 11:02

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> mentioned this

> [...]
> News regner jeg med at Dotsrc.org (tidligere Sunsite) kan klare. Både
> news og mail skal køre i Outlook Express 6 under WinXP.

Yahoo.dk, jeg har gratis POP3 hos dem.
Man opretter bare en webmail konto hos dem og så vælger at konvertere
den til en POP3 konto bagefter.

--
Per Hansen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-05-07 23:31

http://gratisemail.dk ?

--
Michael

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-05-07 00:10

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> skrev :

>http://gratisemail.dk ?

Hvad skal man så bruge som smtpserver, når man har f.eks.
Fullrate, som ikke tilbyder det?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jan

Dato : 05-05-07 01:03

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvad skal man så bruge som smtpserver, når man har f.eks.
> Fullrate, som ikke tilbyder det?

smtp.fullrate.dk ;)
http://www.fullrate.dk/support/email.php

Mvh
Jan

Fra : -V-

Dato : 05-05-07 19:28

On May 4, 1:51 am, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk> wrote:
> Hvor får man en gratis og stabil pop3-mailkonto?
> Jeg har nemlig overvejet at skifte fra Stofanet til Fullrate, og kan se at
> FR ikke tilbyder mail eller news.

Jeg har brugt gmail som jeg POP'er til Outlook Express gennem nu flere
år, og det kører så stabil at man bliver mistænksom.
For en måned siden skiftede jeg til Fullrate (5mb/1mb) og der er
overhovedet ingen problemer.

Det eneste er at de ikke tilbyder en newsserver, men så får jeg mine
fix gennem googlegroups.

-V-

Fra : Steen

Dato : 06-05-07 00:22

-V- wrote:
> Det eneste er at de ikke tilbyder en newsserver, men så får jeg mine
> fix gennem googlegroups.

Kan man også bruge Googlegroups i Outlook Express?

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-05-07 08:53

Steen skrev:

> Kan man også bruge Googlegroups i Outlook Express?

Her må man finde en gratis usenet server eller betalingsserver.
De "gratis" newsservere har normalt kun "tekst" grupperne,
f.eks.news.sunsite.dk ( http://dotsrc.org/usenet/ )
hvorimod betalingsserverne også har de binære grupper.

Se også
http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#6
(fullrate henviser til sunsite.dk og giganews )

Nedenstående lister er nogle newsservere jeg er "faldet over",
jeg har dog, udover sunsite.dk/dotsrc.org , ikke prøvet de andre.

Gratis newsservere (kræver evt. tilmelding først):

http://dotsrc.org/usenet/ (mest danske grupper)
http://motzarella.org/?language=en&showpage=home
http://www.datemas.de/news/
http://news.aioe.org/

Betalings newsservere:

http://www.teranews.com/ ( free account tilbud, men kræver vist gebyr i oprettelse)
http://yottanews.com/ (også en gratis account mulighed)
http://www.giganews.com/
http://www.eurousenet.com/

Fra : Carl Drud

Dato : 06-05-07 07:47

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> writes:

> Kan man også bruge Googlegroups i Outlook Express?

Nej.

http://groups.google.dk/support/bin/answer.py?answer=46465&topic=9244

--
Carl