Overfør TB mellem toPC ved hjælp
Fra : Mr. Mox

Dato : 03-05-07 16:33

Jeg har taget et backup med MozBackup af TB på min bærbare.

Hvordan får jeg det over på min stationære PC?

Hvis jeg på Netværksteder på stationær Pc går ind i:
\\Bærbar\Dokumenter ser jeg Thunderbird2 xxxx en PCV-fil på 116.882 kb

Hvordan får jeg den derfra ind i MozBackup så jeg kan læse den ind i TB
på den stationære???
Hvor skal den kopieres ind for at det virker, og hvordan? Pap please!

Jeg sidder med Kims bog foran mig, men fatter ikke fremgangsmåden. Der
står at jeg BLOT kopierer sikkehedskopien over på den nye pc, hvorefter
man installerer MB på den nye pc og genindlæser filen.

Jamen jeg har jo både MB og TB på den nye pc. Hvor skal jeg stoppe den
kopi ind????????

Den næsten knuste Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-05-07 16:54

Den 03-05-07 17.33 skrev Mr. Mox følgende:
> [...]
>
> Hvis jeg på Netværksteder på stationær Pc går ind i:
> \\Bærbar\Dokumenter ser jeg Thunderbird2 xxxx en PCV-fil på 116.882 kb

Du skal kopiere PCV-filen over i dokumenter-mappen på den stationære pc,
og du skal installere MozBackup på den stationære.

Start MozBackup, vælg at genindlæse en profil. Du skulle nu gerne kunne
se profilen i PCV-filen. Husk, at de indlæste data vil overskrive
eksisterende data i profilen på den stationære. Hvis du ikke vil
overskrive eksisterende data, skal du oprette en ny profil, og så
indlæse kopien i den.

> Jamen jeg har jo både MB og TB på den nye pc. Hvor skal jeg stoppe den
> kopi ind????????

Som nævnt, i mappen Dokumenter, så finder MozBackup den selv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Mr. Mox

Dato : 03-05-07 20:38

Kim Ludvigsen skrev:

> Som nævnt, i mappen Dokumenter, så finder MozBackup den selv.

Ja nu virker det TAK TAK TAK.

Grunden til al den misére var at jeg havde Spam og Uønsket E-mail i
rækken af Lokale Mapper. Der ville jeg ha' den ene væk og fulgte din
anvisning. Men så kunne jeg aligevel ikke få spam til at smutte i
spammappen af sig selv. Så jeg troede at jeg måtte tilbage til to
mapper. Nå, det har nu ikke hjulpet!! Jeg må selv flytte spam??

Hva' gør jeg nu forkert?

Hilsen Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-05-07 21:01

Den 03-05-07 21.38 skrev Mr. Mox følgende:

> Men så kunne jeg aligevel ikke få spam til at smutte i
> spammappen af sig selv. Så jeg troede at jeg måtte tilbage til to
> mapper. Nå, det har nu ikke hjulpet!! Jeg må selv flytte spam??

Funktioner => Kontoindstillinger => markér Spam-indstillinger i
oversigten til venstre => der skal være flueben ud for Flyt nye
spam-meddelelser til => og der skal være mærke ud for "Spam" mappen på.

Hvis du allerede har flueben og mærke de to steder, så prøv at sætte
mærke ud for Anden, og vælg så en mappe i rullemenuen til højre herfor
(vælg evt. Papirkurv).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-05-07 12:22

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
> oversigten til venstre => der skal være flueben ud for Flyt nye
> spam-meddelelser til => og der skal være mærke ud for "Spam" mappen på.

Sådan er det, Apam kan stadig ikke selv flytte sig fra emne til Lok/Spam

> Hvis du allerede har flueben og mærke de to steder, så prøv at sætte
> mærke ud for Anden, og vælg så en mappe i rullemenuen til højre herfor
> (vælg evt. Papirkurv).
Har jeg gjort, vinkel i Andet og flyt til uønsket email virker ikke
bedre?????

Kan ikke finde : Slå HTML-elementer fra, hvis medd. er market som spam?

Jeg må have en fejl, har både prøvet efter din bog og Help i TB på nettet.

Undskyld ulejligheden Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-07 12:45

Den 04-05-07 13.22 skrev Mr. Mox følgende:

> Har jeg gjort, vinkel i Andet og flyt til uønsket email virker ikke
> bedre?????

Jeg tør ikke sige, hvad der så går galt. Det burde virke.

> Kan ikke finde : Slå HTML-elementer fra, hvis medd. er market som spam?

Indstillingsmuligheden er fjernet fra indstillingerne i den nye udgave
af Thunderbird. Det er stadig muligt at ændre den i de avancerede
indstillinger, men eftersom html som standard slås fra i spammarkerede
mails, burde der ikke være nogen grund til at ændre indstillingen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Mr. Mox

Dato : 04-05-07 13:35

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> indstillinger, men eftersom html som standard slås fra i spammarkerede
> mails, burde der ikke være nogen grund til at ændre indstillingen.

Tak Kim, jeg flytter for hånd så. btw virker det auomatisk for dig?

Mvh Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-07 15:03

Den 04-05-07 14.34 skrev Mr. Mox følgende:

> Tak Kim, jeg flytter for hånd så. btw virker det auomatisk for dig?

Ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder