GPS-VHF forbindelse
Fra : Claus

Dato : 02-05-07 20:15

Hej gruppe

Jeg har en Garmin kortplotter og en Nexus VHF med DSC.

Jeg har forbundet den således:

Kortplotter Grøn ledning benævnt Data-out til VHF grøn ledning GPS-out
Kortplotter Hvid ledning benævnt Data-in til VHF rød ledning GPS-in
Derudover er der jord, + og - på VHF-en.
Når jeg tænder begge dele fungere de begge, men VHF-en siger: Ingen
position.
Hvad har jeg gjort galt?

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 20:40

> Kortplotter Grøn ledning benævnt Data-out til VHF grøn ledning GPS-out
> Kortplotter Hvid ledning benævnt Data-in til VHF rød ledning GPS-in
> Derudover er der jord, + og - på VHF-en.

du har byttet forbindelserne.
data out fra GPS til data in på VHF
data out fra VHF til data in på GPS

\himstregimsen

Fra : Henrik Olsen

Dato : 02-05-07 20:53

"Claus" <nospam@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derudover er der jord, + og - på VHF-en.
> Når jeg tænder begge dele fungere de begge, men VHF-en siger: Ingen

Hej Claus

Du skal bruge blå + leder og sort leder som er udgående data fra din
garmin.
Så skal du bruge de ingående data leder på din VHF.
Da jeg ikke kender din radio så ved jeg ikke hvad farve de har.
http://www.navship.se er der flere vejledninger under biblioteket i pdf.
som du kan bruge til at hjælpe på vej.

Hilsen Henrik

Fra : hhmcsv@gmail.com

Dato : 03-05-07 14:09

On 2 Maj, 21:52, "Henrik Olsen" <henrik.ol...@oz3agk.dk> wrote:

> [...]
> Så skal du bruge de ingående data leder på din VHF.
> Da jeg ikke kender din radio så ved jeg ikke hvad farve de har.

Hej Claus,

.......og du skal huske at sætte den rigtige NMEA-protokol i Garmin'en.
Jeg kender ikke den konkrete model, men i andre Garmin'er er der et
menupunkt der hedder "Interface" hvor der kan vælges mellem
forskellige protokolller. Vælg NMEA/NMEA 2.0 4800 baud.

Hans-Henrik

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 09-05-07 18:40

se http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm