Dobbelt udbrud
Fra : Kate

Dato : 01-05-07 13:45

Egentligt troede jeg ikke det ville ske, men det gjorde det i dag.

Må starte med at sige at historien ender godt

I går aftes hørte jeg en irriterende klikkelyd, med samme
regelmæssighed som når en vandhane drypper. Da jeg hader lyde må jeg
rundt og undersøge hvorfra den kommer. Efter en kort rundgang opdager
jeg at det er eltråden på mit hegn som har givet sig så meget at det
rammer hegnet. Da det er ved at være mørkt, slukker jeg bare for
strømmen. Nu idag lukker jeg op til haven som jeg plejer uden at gøre
noget ved strømmen for de har jo ikke virket som om de ønskede at
forcere hegnet. Jeg sidder inde og hhv læser og ser snooker. Ved ikke
helt hvorfor, men tænker pludseligt "gad vidst hvad mine katte laver".
Doughnut er inde, men umiddelbart kan jeg ikke se drengene. Nå, jeg går
en runde uden at se dem i haven. Hmmm, jeg vidste Mowgli havde været
inde for ikke så længe siden, for da lå han i kradsetræet.
Jeg kigger løseligt rundt i huset, men har faktisk følelsen af at de
ikke er på matriklen, uden at jeg kan sætte ord på hvorfor. Ganske
rigtigt, da jeg kigger ud af mit køkkenvindue er det umiskendeligt
Mowgli som lister sig ind bag naboens biler. Da jeg går ud for at kalde
ham til mig løber han ned labgs carporten og om i naboens have, mig
forsigtigt efter, ikke nogen panik for jeg kender jo min kat. I det
samme kommer naboen og hendes kæreste ud, de spørger hvad der sker.
Nårhh, mine to katte er bare på springtur. Lante sidder ude foran lågen
til det bagerste af haven og vil kun ind den vej, men da naboens
kæreste går ned omkring min have langs marken for at se efter Mowgli,
bliver Mowgli så bange at han løber op langs siden af min have. Mowgli
er temmeligt utryk ved fremmede og holder sig meget i baggrunden når
her er gæster han ikke kender godt, derfor kan min nabo ikke komme i
nærheden af ham. Min have skråner oprindeligt meget ned mod marken, men
min forgænger har rettet den op og lagt den i en kasse, herpå sidder
hegnet. Da Mowgli jo ikke tør løbe omkring min nabo, løber han i stedet
op til hegnet hvor han med en kraftanstrengelse springer op på hegnet
og sprællende kommer over, hvorefter han styrtede ind i huset og gemte
sig. Sjovt nok var han mere bange for naboen end for deres kat
Lante vedblev at sidde ved lågen og mive, jeg kunne slet ikke få fat i
ham fra den vinkel jeg stod. Tilsidst hentede jeg nøglen til lågen for
at lukke ham ind den vej. Desværre var låsen, den der garanteret
rustfri lås jeg havde fået, rustet totalt sammen og jeg kunne ikke åbne
lågen. Lante stod bare og mivede mens jeg asede og masede med låsen.
Tilsidst måtte jeg om og hente ham. Underligt nok forstod han at han
ikke kom ind ad lågen, og løb udenom mig op mellem carportene og ind
under min bil. Jeg åbnede så den anden låge, som ikke er låst, og stod
der og kaldte. Han valgte at blive liggende og kalde tilbage igen,
fjollede kræ.
Nå, tålmodighed belønnes og han rejste sig endeligt langsomt op og gik
de to, for katte, skridt ind igennem lågen og løb hen til havedøren for
at komme ind. Jeg lukkede lågen, tændte for strømmen og åbnede
havedøren. Jeg tror begge drenge var inde i ca. 10 min før de valgte at
gå ud igen.

Okay, jeg skal aldrig mere slukke for strømmen til mit hegn, det må
være moralen af den historie

Sjovt nok nåede jeg slet ikke at blive bange for ikke at få dem ind,
men på den anden side varede hele indfangningen vel heller ikke over en
½ time.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 14:56

In news:46373633$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> Okay, jeg skal aldrig mere slukke for strømmen til mit hegn, det må
> være moralen af den historie

Det er helt rigtigt Kate, det er jo som regel erfaring man lærer af

> Sjovt nok nåede jeg slet ikke at blive bange for ikke at få dem ind,
> men på den anden side varede hele indfangningen vel heller ikke
> over en ½ time.

Gudskelov at det endte lykkeligt, og kattene har uden tvivl været
henrykte for at komme ind i "sikkerhed" igen. Jeg ved af erfaring hvor
desperat man kan blive når man tror at ens kat er blevet væk, man
forestiller sig de mest utrolige ting, og er bare så glad når det
ender godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 15:57

Hej tove!

Har du fået en mail fra mig i dag?, jeg ved ikke om den er kommet igennem,
men der var noget du måtte have (o:

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 17:47

In news:463754ca$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:
> Hej tove!
>
> Har du fået en mail fra mig i dag?, jeg ved ikke om den er kommet
> igennem, men der var noget du måtte have (o:
>
> mvh. marie

Jo tak min søde pige.

Har sendt svar til dig for et øjeblik siden.

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 18:13

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> In news:46373633$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> Det er helt rigtigt Kate, det er jo som regel erfaring man lærer
> af

Jeps

> [...]
> hvor desperat man kan blive når man tror at ens kat er blevet væk,
> man forestiller sig de mest utrolige ting, og er bare så glad når

Ja, de var godt tilfredse med at kunne løbe ind i huset og da jeg
bagefter gik løs på ukrudtet ved hækken kom de begge hen for at
"snakke" med mig
Heldigvis var de ikke væk så længe at jeg nåede at blive nervøs, men
jeg har da før følt panikken ved ikke at kunne finde en eller flere af
kattene.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-07 15:56

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Egentligt troede jeg ikke det ville ske, men det gjorde det i dag.
>
> Må starte med at sige at historien ender godt

Puhhh.. Hvis de bare havde den ringeste fornemmelse for, hvor bekymret man
kan blive.. så havde de aldrig lavet sådan nogle stunts..men hvor bliver man
klog af skade..((-;

Bare jeg kan se naboernes katte rende frem og tilbage over vores ret
trafikerede vej her uden for, uhh det er ren gyser!. begriber ikke at folk
har ro i sjælen med at have dem løbende sådan et sted.

men godt at det endte godt!

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 18:18

wrote in news:4637547b$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Puhhh.. Hvis de bare havde den ringeste fornemmelse for, hvor
> bekymret man kan blive.. så havde de aldrig lavet sådan nogle
> stunts..men hvor bliver man klog af skade..((-;

Nej, det tror jeg heller ikke de ville, men jeg tror ikke min uro
rigtigt tæller når de bliver eventyrlystne

> [...]
> ret trafikerede vej her uden for, uhh det er ren gyser!. begriber
> ikke at folk har ro i sjælen med at have dem løbende sådan et

Min vej er heldigvis ikke særligt trafikeret, så det ville jeg ikke
være vildt bange for. Som sagt er Mowgli mere bange for andre
mennesker, så det ville gøre mig mere bekymret at han kunne løbe for
langt væk af skræk.

> men godt at det endte godt!

Ja. Heldigvis er mine drenge ret nemme at få fat i, jeg ville have
været en hel del mere nervøs hvis Doughnut var røget med over for hun
er slet ikke så knyttet til mig som drengene.

Fra : Ragna

Dato : 01-05-07 17:42

Det var godt for blodtrykket at vide, at historien endte godt, for det lød
næsten for spændende en overgang; og for dig må det have været direkte
nervepirrende!
Man skulle tro, de små asener kunne fornemme den manglende strøm og derfor
har skyndt sig at benytte lejligheden til en springtur.
Forhåbentlig har de ikke fået smag for "udelivet" efter deres lille udflugt.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 18:09

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> og derfor har skyndt sig at benytte lejligheden til en springtur.
> Forhåbentlig har de ikke fået smag for "udelivet" efter deres

Jamen, er det ikke underligt at de springer over den eneste gang der
ikke er strøm tilsluttet? De må på en eller anden måde have vidst at de
var "ufarligt" at forcere hegnet, men så kloge kan jeg næppe tro de er

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 19:42

> [...]
> ikke er strøm tilsluttet? De må på en eller anden måde have vidst at de
> var "ufarligt" at forcere hegnet, men så kloge kan jeg næppe tro de er

Jeg prøvede sidste år at tænde for el hegnet når kattene lå og sov ude i
haven.
Og der var helt klart en reaktion, jeg prøvede flere gange for at være
sikker,
Så mine kan mærke det på en eller anden måde. Og hegnet kan tændes indfra så
kattene opdagede ikke mig.
Og der var ingen lyde, kortslutninger, gnister de kunne hører.

Jeg har også valgt at have hegnet tændt hele tiden.

Forresten kom jeg 1/2 time forsent til mit job idag, kun fordi der manglede
en kat.
Her i morges.
Jeg vil helst se begge to før jeg forlader matriklen.
Hehe han lå og sov under en busk i haven.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 21:53

In news:463789db$0$52143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Allan <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> typed:

> [...]
> Og der var ingen lyde, kortslutninger, gnister de kunne hører.
>
> Jeg har også valgt at have hegnet tændt hele tiden.

Det var faktisk også den konklusion jeg var kommet til. Jeg er helt
sikker på, at både hunde og katte (foruden alle de andre fabelagtige
sanser) har en evne til at fornemme elektriciteten i luften.

> manglede en kat.
> Her i morges.
> Jeg vil helst se begge to før jeg forlader matriklen.

Jeg forstår dig godt. Ellers havde du jo osse' spekuleret dig gal helt
til fyraften.

> Hehe han lå og sov under en busk i haven.

Godt at du fandt ham, det lille snorketræ.

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 22:44

> Det var faktisk også den konklusion jeg var kommet til. Jeg er helt
> sikker på, at både hunde og katte (foruden alle de andre fabelagtige
> sanser) har en evne til at fornemme elektriciteten i luften.

Ja, sådan havde jeg slet ikke tænkt på det, men der har ikke været tegn
på flere forsøg i dag.

Normalt er mit hegn jo også tændt hele døgnet rundt, mest fordi jeg
skal over i skuret for at slukke det, det gad jeg vidst den første uges
tid efter installering, første gang det regnede blev det ikke slukket
og siden det ikke ser ud til at bruge navneværdige mængder af strøm er
det bare tændt, og det vil ikke ændre sig, nogensinde

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 10:57

In news:4637b487$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Ja, sådan havde jeg slet ikke tænkt på det, men der har ikke været
> tegn på flere forsøg i dag.

Nej - der kan du bare se Jeg er helt sikker på at det er
forklaringen.

> [...]
> slukket og siden det ikke ser ud til at bruge navneværdige mængder
> af strøm er det bare tændt, og det vil ikke ændre sig, nogensinde

Jeg tror heller ikke, at du sparer væsentligt meget på at slukke det.
Vi har en kraftig pumpe i vores havebassin, foruden en
overfladeskimmer og en ultraviolet lampe tændt hele døgnet i 8 måneder
om året, og det belaster faktisk ikke elregningen ret meget. Det giver
jo også dig ro i sjælen at vide, at dine misser er sikret .-)

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:13

> Det giver
> jo også dig ro i sjælen at vide, at dine misser er sikret .-)

Ja, det betaler jeg gladeligt strøm for, så skal der spares på strømmen
må det blive andre steder

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 22:46

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> [...]
> Her i morges.
> Jeg vil helst se begge to før jeg forlader matriklen.
> Hehe han lå og sov under en busk i haven.

Mine har, endnu, ikke adgang til haven når jeg er på arbejde, men jeg
forstår godt at du gerne vil have styr på hvor de er inden du tager
hjemmefra. Sådan vil jeg nok også have det når jeg engang får kattelem.

I den situation er flextid jo en stor gave, så kommer man da ikke for
sent

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 23:01

> [...]
> hjemmefra. Sådan vil jeg nok også have det når jeg engang får kattelem.
>
> I den situation er flextid jo en stor gave, så kommer man da ikke for

Nu var det ikke så slemt, da jeg er min egen chef, det var kun min kunde der
måtte vente

Og jeg kom lige til at tænke på at, det er måske selve stødmaskinen de kan
hører.
Ja de kan jo hører en dåse der bliver åbnet i køkenet, Og når de er i haven.
så måske stødmaskinen laver grimme lyde når man har prøvet hegnet?

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 11:04

In news:4637b8b0$0$52195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> Ja de kan jo hører en dåse der bliver åbnet i køkenet, Og når de er
> i haven. så måske stødmaskinen laver grimme lyde når man har prøvet

Selvfølgelig. Den mulighed er der jo også. Jeg ved ikke hvordan de
katte bærer sig ad. Mivser kunne ligge i udestuen med lukket dør, og
der er en stor stue at passere inden man når køkkenet, og alligevel
kunne jeg ikke gøre anstalter til noget som helst spiseligt uden at
han øjeblikkeligt reagerede. Jeg er glad for, at jeg ikke har den
superhørelse, det må da være yderst generende ved høje lyde

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:14

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Og jeg kom lige til at tænke på at, det er måske selve
> stødmaskinen de kan hører.

Jamen, siden i sagde i går at de jo nok kunne høre at strømmen var
slået fra har jeg tænkt at det var den lyd der manglede. Selvom jeg
ikke hører vildt godt, så kan jeg dog høre den når jeg er ude og der
ikke er for meget larm.

Fra : Mette Lambert

Dato : 06-05-07 20:29

> [...]
> Kate
>
> Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
> Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.

De kan på en eller anden måde "lugte" det. Jeg har fritgående katte og
går tur med dem (uden snor) ved en mose, der i sommersæsonen er
indhegnet med elektrisk hegn pga løsgående kalve. Når mine vil forcere
det hegn (tre tråde, hvoraf den nederste er ca. i burmeser-ryghøjde),
stiller de sig op og snuser til luften foran tråden, før de går under.
Det må være de elektriske spændinger, de "lugter" efter og når de ikke
er der, er det ikke mere farligt end så meget andet her i livet ;)

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 01-05-07 18:47

Kate wrote:
> Egentligt troede jeg ikke det ville ske, men det gjorde det i dag.
>
> Må starte med at sige at historien ender godt

Puha Kate, godt det endte fint med de 2 udbrydere

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 01-05-07 19:03

> Kate skrev:
> Egentligt troede jeg ikke det ville ske, men det gjorde det i dag.
>
> Må starte med at sige at historien ender godt

Whew!
Tak for det - sikke en gyser!
Ja, hver gang jeg hører om udekattes risici, så er jeg rigtig, rigtig
glad for at Gissemissen er indekat - jeg har sørme ikke nerver til andet
*GG* endsige blodtryk!
Heldigvis er sådan en blød spindende langhårs-misse rigtig godt for
denslags - tillykke med den trygge hjemkomst til dig og 'rendemaskerne'

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 19:25

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Ja, hver gang jeg hører om udekattes risici, så er jeg rigtig,
> rigtig glad for at Gissemissen er indekat - jeg har sørme ikke
> nerver til andet *GG* endsige blodtryk!

Jeg havde jo udekatte i de 2 første år jeg havde katte. Johan og Sofie,
som jeg fik i 1990 overvejede jeg slet ikke at holde inde. Dengang
boede jeg i et-værelses kollegielejlighed i et område med mange andre
katte, det var først da jeg flyttede til 1. sals lejlighed og Johan ved
den lejlighed blev slemt forbindt og Ludvig forsvandt som dug for
solen, at jeg fik indekatte. Og sådan har det været lige siden, det var
i 1992.
Risikoen for ikke at få sine skattebasser hjem i live er for stor og
samtidig er der jo den fordel at naboerne ikke kan klage over mine
katte