Køb af ny pc
Fra : Nederbasse

Dato : 02-05-07 13:02

Hejsa

Jeg skal ud og købe en ny pc, jeg har altid samlet mine pc'er selv men nu
vil jeg have en ny der bare skal hives ud af kassen.
Er der nogle mærker man skal holde sig fra ?
har selv dårlige erfaringer med Fujitsu Siemens og på jobbet bruger vi HP
pc'er som fungerer uden problemer.
Nogen der har nogle erfaringer eller råd ?

LarsN

Fra : J

Dato : 02-05-07 13:39

On Wed, 2 May 2007 14:02:13 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

> [...]
>pc'er som fungerer uden problemer.
>Nogen der har nogle erfaringer eller råd ?

Hvad med at købe en bærbar, når det nu skal være så færdigt ?

Hvad skal den bruges til ? er det en spillemaskine, en arbejdsstation
til video-redigering eller bare surfer/skrivemaskine og skype.

mvh

John

Fra : Nederbasse

Dato : 02-05-07 16:56

SNIP

> [...]
>
> Hvad skal den bruges til ? er det en spillemaskine, en arbejdsstation
> til video-redigering eller bare surfer/skrivemaskine og skype.

Maskinen er til min søn som skal bruge den til spil, skolearbejde og alm.
surfing
Grunden til det ikke skal være en bærbar er at den skal være nem at opgrader
som der bliver behov for det.

LarsN

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 03-05-07 06:37

> [...]
> surfing
> Grunden til det ikke skal være en bærbar er at den skal være nem at

Hvor meget vil du smide efter den så?

/Ole

Fra : Nederbasse

Dato : 03-05-07 11:43

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> Hvor meget vil du smide efter den så?
>
> /Ole

8-9000 kr.
Lars

Fra : Max

Dato : 03-05-07 13:20

Hej Lars

> 8-9000 kr.

Min søn, 16 år og WOW spiller har en kraftig ny stationær, men i forbindelse
med efterskoleophold har han fået en god bærbar med et godt grafikkort i,
og nu bruger han kun den til både lektier og spil. Og jeg har set samme gøre
sig gældene med de fleste af hans kammerater, de bruger efterhånden kun
de bærbare modeller. Når han skal til eksamen, ja så slipper du også for
at skulle til at flytte den stationære om på skolen. Den bærbare kan de
også selv have med rundt til kammeraterne. Så kik lidt mere på om en
bærbar måske var den nemmeste/bedste løsning. Forøvrigt er der ingen
der opgradere komputere mere, man køber en ny istedet.

--
Mvh Max

Fra : Nederbasse

Dato : 03-05-07 14:09

> [...]
> bærbar måske var den nemmeste/bedste løsning. Forøvrigt er der ingen
> der opgradere komputere mere, man køber en ny istedet.

Vi har 2 bærbare i familien og da jeg ikke selv laver penge men må tjene
dem, opgrader jeg computere når der er behov.
Desuden kan man ikke skære et vindue ud af en bærbar og sætte bæåt lys ind

Lars

Fra : J

Dato : 03-05-07 15:02

On Thu, 3 May 2007 15:08:40 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Vi har 2 bærbare i familien og da jeg ikke selv laver penge men må tjene
>dem, opgrader jeg computere når der er behov.
>Desuden kan man ikke skære et vindue ud af en bærbar og sætte bæåt lys ind

Max har lidt ret med den opgraderingspåstand !

Det er ligenu et krav for noget tidssvarende, at man får et bundkort
med DDR2 ram, hvad den gamle computer nok ikke har (DDR).

Når du så får en tidssvarende computer med DDR2 ram og en dual-core
CPU, og skal opgradere den:

så er man skiftet til DDR3 og PCI express 2.

Så ny ram type, bundkort og nyt grafikkort igen !
hvorved en ny er lige så billig.

Hardware industrien gør nok sådan for at styre markedet og undgå
billige opgraderinger.

mvh

John

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 03-05-07 14:22

<snip>
Forøvrigt er der ingen
> der opgradere komputere mere, man køber en ny istedet.
>
> --
> Mvh Max

Det var satme eller noget af en påstand..... Du må da ha' en skide god
printer. Jeg opgraderer min stationære mindst én gang om året, jeg ville
godt nok føle mig trist, hvis jeg skulle købe ny hver gang.
Du vrøvler, Max.

/Ole

Fra : Max

Dato : 03-05-07 14:36

Hej /Ole

> Du vrøvler, Max.

Hvad aner du om det, intet ser det ud til.

--
Mvh Max

Fra : Morten Guldager

Dato : 03-05-07 15:51

2007-05-03 Max wrote
> Hej /Ole

> Hvad aner du om det, intet ser det ud til.

Ok, lad mig prøve at føre 2 beviser imod din påstand
"ingen opgraderer sin computer længere"

1. Jeg satte mere ram i fruens maskine forleden.
Altså en opgradering foretaget af "nogen"

2. surf en tur forbi edbpriser.dk, søg efter en eller
anden stump (løsdel). Bemærk hvor mange steder det
er muligt at købe løsdele til opgraderinger. Sådan
ville det nok ikke være hvis der ikke var nogen
der gjorde det.

Såe, Max, jeg tror sgu ikke rigtig din påstand holder.

Tør øjnene, snup en kiks og erkend du tog fejl.

/Morten

Fra : Max

Dato : 03-05-07 16:21

Hej Morten

> Tør øjnene, snup en kiks og erkend du tog fejl.

Nej da, i min elektronikafaldscontainer ses det
synlige bevis på min påstand.

--
Mvh Max

Fra : J

Dato : 03-05-07 07:45

On Wed, 2 May 2007 17:55:50 +0200, "Nederbasse" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>SNIP

>Maskinen er til min søn som skal bruge den til spil, skolearbejde og alm.
>surfing

Nogle elsker at hade Dell. Men min søn har med held uddelegeret til 12
årige fætre Dell stationær m. et spillergrafikkort i (fra starten)
sammen med en 19" fladskærm. Det kan du selv klikke dig frem til. jeg
vil absolut anbefale windows xp i, hvis de stadig har det, og 1 Gbyte
ram.

Det er altså noget, de har hamret løs på.

Ikke Vista endnu. Vista skal iøvrigt have 3 Gb ram for at lave, hvad
xp kan med 1 Gb ram.

mvh

John

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-05-07 08:02

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er altså noget, de har hamret løs på.
>
> Ikke Vista endnu. Vista skal iøvrigt have 3 Gb ram for at lave, hvad

Arh Dell har den sidste tid haltet lidt. Der har været en del bøvl med deres
strømforsyninger og performancemæssigt er de heller ikke helt i top.
Men under alle omstændigheder bør 2 gb ram være et must i enhver gamer pc.

Mvh. Brian

Fra : Nederbasse

Dato : 03-05-07 11:40

SNIP

> [...]
>
> Det er altså noget, de har hamret løs på.
>
> Ikke Vista endnu. Vista skal iøvrigt have 3 Gb ram for at lave, hvad

Jeg har tænkt på Dell, jeg har selv 2 som der aldrig har været problemer med
Men yder de nok hvis der skal spilles ?
Og Dell har haft lidt problemer på det sidste

Lars

Fra : Olsen

Dato : 02-05-07 22:47

> Hvad med at købe en bærbar, når det nu skal være så færdigt ?

En bærbar kan da ikke sammenlignes med en stationær hvis man skal
bruge den til meget mere end at surfe og skrive et brev i ny og næ.
Desuden betaler man jo dobbelt pris for den samme ydelse.

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-05-07 08:05

"Olsen" <ofentlig@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge den til meget mere end at surfe og skrive et brev i ny og næ.
> Desuden betaler man jo dobbelt pris for den samme ydelse.
Ja det gjorde man nok før i tiden, men der er sket meget siden klør konge
var knægt.

2 ud af 3 solgte pcere i Danmark i 2006 var bærbare. Det gi'r nok lidt at
tænke over.

Sig dual core til din bærbare og drop gamle Centrino 1-maskiner.

En virkelig god bærbar koster vel omkring 10000 kr. Så ligger der heller
ikke ledninger og flyder over alt og skærmen er jo så også med i prisen.

Mvh. brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-05-07 07:58

Hej Lars
Snip: Om køb af ny pc:

Hp er generelt helt i top, selvom deres hjemmestrikkede programmer til
styring af diverse ting godt kan være lidt af en prøvelse.

Jeg synes, at www.compumail.dk laver nogle ret habile computere og smider du
lige 250 kr. oveni finder de gerne nogle super støjsvage komponenter, så
maskinen også bli'r en drøm at høre på i hverdagen.

Har lige købt en gamer standard derinde og de har da virkelig den fedeste
configurator, så du kan skræddersy den på alle mulige måder og så med det
samme se hvad den kommer til at koste.
På denne måde får du også stadig de nyeste og bedste komponenter.

Mvh. Brian