Hjælp Til Promise Ultra133 TX2
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 01-05-07 18:10

Hva kan jeg gøre når mit system ikke vil detectde mit Ultra133TX2
IDE-Kontroller ????

Findes der ander gode IDE-Kontroller end lige Promise ???
For jeg har ikke haft andet en bævl med Promise Ultra133 TX2
IDE-Kontroller Kortet.....

Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-07 18:44

On Tue, 1 May 2007 19:10:05 +0200, "Lars Skov Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Findes der ander gode IDE-Kontroller end lige Promise ???
>For jeg har ikke haft andet en bævl med Promise Ultra133 TX2

Promise laver ganske udmærkede controllere - og min Ultra133 TX2 kører
uden problemer på et oldgammelt Ali baseret bundkort...

Prøv lige at nulstille BIOS / CMOS'en - dvs flyt reset jumperen
frem-og-tilbage. Det kan ind-imellem løses obscure problemer med
PCI-kort...

Check også lige IDE-kablerne - Hvis du har brugt nogle gamle 40-leder
kabler i stedet for de medfølgende 80-leder kan det også forklare
problemerne.

Hvis intet hjælper vender du tilbage her med en detaljeret beskrivelse
af dine problemer samt oplysninger om dit bundkort....

<mlr>

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 02-05-07 03:20

Hejsa Michael

Jeg har prøvet og Clear CMOS'en via den røde knap,
som sidder på mit bundkort , men det hjalp nade en skid......

Samt jeg også har tjekket mine kabler , Strømkabler osv.....
Alt er nyt af IDE-Kabler og Strøm Kabler osv....
Samt jeg har sat kortet (Ultra133TX2) over i en anden PCI-Slot,
men det hjalp nade en skid , troede lige jeg var smart at flytte det....øv
og atter øv
Men har sat det tilbage i den opringelig PCI-Slot igen.....

Mit System er følgende:

Bundkort: MSI K8N Neo4-F (PCB 3.0) med 2048 MB Ram

Processor: AMD Athlon(TM) 64 x2 Dual Core Processor 4600+ Manhatten

Grafik-Kort: Inno3D GeForce 7950 GT

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro

Mus: Logitech MX-518 Gaming-Grade Optical Mouse

Problemmet er den skide IDE-Kontroller Til Promise Ultra133 TX2,
som ikke vil detectes under opstarten af systemmet......øvv
altså........*SUK*

Med Venlig Hilsen

Lars Skov Jensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-05-07 13:03

On Wed, 2 May 2007 04:20:22 +0200, "Lars Skov Jensen"
<lars-s-j@post4.tele.dk> wrote:

>Problemmet er den skide IDE-Kontroller Til Promise Ultra133 TX2,
>som ikke vil detectes under opstarten af systemmet......øvv
>altså........*SUK*

Du har da ellers forsøgt lidt af hvert....

Er det et BIOS / Hardware problem, eller ligger problemet i windows ?

Kan du 'se' controlleren i BIOS under opstarten - Der skal meget gerne
komme en meddelelse fra controllerens BIOS extension...

Hvis ikke den fremkommer i BIOS må du prøve et 'fjerne' alle andre
PCI-indstikskort samt deaktivere ting som USB/LAN/SCSI/LAN-BOOT/PXE
BOOT i bios...

Du kan også kigge på MSI's site efter en BIOS opdatering...

Hvis intet af dette hjælper må konklusionen vel være at controlleren
er incompatibel med dit bundkort - Så vil jeg anbefale en større kop
fadøl medens du overvejer alternative løsninger

<mlr>

Fra : co@ch [4130]

Dato : 04-05-07 08:21

"Lars Skov Jensen" <lars-s-j@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der ander gode IDE-Kontroller end lige Promise ???
> For jeg har ikke haft andet en bævl med Promise Ultra133 TX2

Det kort du skriver om her, plejer at være super kvalitet.
Jeg bruger det selv....og det virker bare.

Er kortet nyt?
Har det siddet i andre PC'er?
Har du på noget tidspunkt set kortets opstartsscreen?
"Opstartsscreen" er kortets BIOS....har du været inde at pille i
opsætningen?

Hvis du ikke har set kortets Bios på noget tidspunkt...er kortet defekt.

Det sker for al hardware...men Promise laver kvalitetsprodukter....tror ikke
du skal være nervøs for endnu et Promisekort

mvh
Bri@n