Den bedste PSU
Fra : Steen

Dato : 01-05-07 04:15

Jeg søger den bedste PSU til 3-400 kr.
Min. 400W (anbefalet af Asus)
Skal have 24-pin + 8-pin strøm-stik.

Nogen bud?

MVH Steen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-05-07 05:34

Steen wrote:
> Jeg søger den bedste PSU til 3-400 kr.
> Min. 400W (anbefalet af Asus)
> Skal have 24-pin + 8-pin strøm-stik.
>
> Nogen bud?

Personligt ville jeg ikke købe en PSU til 400 kr.
Der er en rigtig stor risiko for at den ikke kan holde de
lovede 400W i længere tid ad gangen.

Jeg vil anbefale Seasonics S12-430. Dejligt lydløs, og 430 solide Watt.

Siden er nede for mig i øjeblikket, så her er en cached udgave:
<http://66.102.9.104/search?q=cache:od--FjlcgvIJ:www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp%3FID%3D146330+S12-430&hl=da&ct=clnk&cd=1&lr=lang_da>

Husk at holde dig fra GetMore.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-05-07 07:57

Hejsa
Jeg synes nu, at danske NorthQ gør det ret godt til prisen.
Men 100 % lydløse er de ikke med mindre du køber en direkte passiv psu til
min 8 - 900 kr.

Mvh. Brian

Fra : Steen

Dato : 01-05-07 10:12

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> lovede 400W i længere tid ad gangen.
>
> Jeg vil anbefale Seasonics S12-430. Dejligt lydløs, og 430 solide

Hmm, jeg synes den er meget dyr. Man behøver jo ikke en Rolls Royce for at
komme fra A-B. En Renault Twingo kan også gøre det
Mit system er ikke særlig belastet, så jeg har overvejet LC-Power med deres
Super Silent serie LC6420 v2.0 420W til 359 kr. og den leverer da 30A ved
+12V hvilket jeg sjældent har set før.

> Husk at holde dig fra GetMore.

Flere oplysninger om hvorfor?

MVH Steen

Fra : Knud Gjøl

Dato : 01-05-07 11:46

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Hejl Pilgaard wrote:
..

> Flere oplysninger om hvorfor?

Jeg har lige haft et sammenstød med dem, godt nok kun et mindre bump, men
det fortæller mig at de er meget stive at arbejde med:

Jeg bestilte indmaden til en PC (+ en fladskærm) jeg selv vil bygge, fandt
ud at grafikkortet ikke var det bedste til Vista, spurgte om de kunne vente
med at sende, således at jeg lige fik tid til at finde netop det grafikkort
jeg ville have eller om de kunne foreslå et.

Fik beskeden at de ikke tilbageholdt ordre. Kort og kontant, intet forslag,
de kunne jo have foreslået et grafikkort til 1900 kr. og jeg havde sagt ja,
men valgte at afbestille, da jeg en gang er blevet brændt på noget tilsendt
hardware som pludselig ikke kunne returneres.
Men det var Chippen.dk, og er en helt anden og langt værre historie.
Hygge

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 13:03

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Husk at holde dig fra GetMore.

Og Komplett.dk - begge butikker har et alternativt forhold til
leveringstider.

/Brian

Fra : Mads

Dato : 01-05-07 13:46

On Tue, 1 May 2007 14:03:04 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Og Komplett.dk - begge butikker har et alternativt forhold til
>leveringstider.

Det har alle butikkerne en gang imellem. Af og til leverer
deres leverandører jo heller ikke til den aftalte tid.

De gang jeg har brugt Getmore, er varerne altid ankommet
inden for 2 hverdage.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 01-05-07 13:57

Hej Mads

> De gang jeg har brugt Getmore, er varerne altid ankommet
> inden for 2 hverdage.

Ja, Getmore er såmændt hverken ringere eller bedre end
så mange andre i den branche. Man skal bare huske at
når man kun kikker på prisen, ja så skal man altså ikke
regne med hverken service eller præcis levering. Jeg har
handlet der flere genge og de skuffer ikke når man ikke
regner med noget.

--
Mvh Max

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 14:06

Mads wrote:

> Det har alle butikkerne en gang imellem. Af og til leverer
> deres leverandører jo heller ikke til den aftalte tid.

Det jeg har oplevet ved de to butikker, er at de opgiver en leveringstid der
bare ikke passer. Hvis jeg står og skal burge noget dagen efter, betaler jeg
gerne en ekstra skilling.

Jeg bruger ofte edbpriser.dk, for at få et samlet overblik - ligesom mange
andre gør, vil jeg tro. Her har jeg oplevet med Getmore at de opgiver en
leveringstid på 1-2 dage, og en ganske anden leveringstid på deres
hjemmeside - hvis man er lidt opmærksom, kan man selvfølgelig nå at fange
den.

Sådan er det derimod ikke ved komplett.dk - de opgiver samme leveringstidtid
på edbpriser.dk, som de gør på deres egen side. Og da de sender deres varer
fra Norge, er det ikke 1-2 dages leveringstid, men 3-4 dage. Ifølge dem selv
er det pga. deres lagersystem ikke er kompatibelt med edbpriser, men hvad
kan jeg som kunde bruge det til ?

Så i de tilfælde er det altså ikke pga. manglende varetilgang fra deres
leverandør, men fordi de udemærket er klar over at folk vil fortrække at få
varerne med det samme, og derfor sminker lidt.

/Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 02-05-07 12:26

> [...]
> leveringstid på 1-2 dage, og en ganske anden leveringstid på deres
> hjemmeside - hvis man er lidt opmærksom, kan man selvfølgelig nå at fange

Jeg synes da, at man er forpligtet til selv at gøre edbpriser opmærksom på
det. Jeg har selv slået dem oveni hovedet et par gange netop med getmore.
Naturligvis skal man kunne regne med den aftale man indgår med et firma. Alt
andet er ikke troværdigt og i strid med god markedsføring. Så selvfølgelig
skal de enten være ærlige med deres leveringstider, eller også skrive ? og
så håbe det bedste.

Edbpriser kunne gøre det let for sig selv ved at kræve, at hvis der skal stå
1-2 dages levering, så skal firmaet have varen på lager. Men ok databasen
opdateres åbenbart kun 2 gange i døgnet, så de kan jo nå at få udsolgt.

Godt tip med lige at kigge på sælgers egen hjemmeside når man bestiller.

Mvh. brian