nu er det galt med lyden i ubuntu
Fra : ivan olsen

Dato : 02-05-07 16:53

alt det andet i ovenstående tråde er løst, tak for hjælpen der !!
nu er lyden bare røget efter jeg i film afspilleren indstall. nogle
codecs for at kunne se divx. film.
Ivan !

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-05-07 17:56

ivan olsen skrev:
> alt det andet i ovenstående tråde er løst, tak for hjælpen der !!
> nu er lyden bare røget efter jeg i film afspilleren indstall. nogle
> codecs for at kunne se divx. film.
> Ivan !

Du bruger sandsynligvis "gstreamer" til at se film. Prøv at skifte dette
ud med "xine".

Dette burde fikse det for dig:
sudo apt-get remove --purge totem-gstreamer
sudo apt-get install totem-xine

Kasper Johansen

Fra : ivan olsen

Dato : 02-05-07 18:07

Kasper Johansen skrev:

> [...]
> ud med "xine".
>
> Dette burde fikse det for dig:
> sudo apt-get remove --purge totem-gstreamer

næhh, jeg har stadig ikke lyd på noget som helst.
jeg har et SB live kort i maskinen.
ivan 1

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-05-07 20:28

ivan olsen skrev:
> næhh, jeg har stadig ikke lyd på noget som helst.
> jeg har et SB live kort i maskinen.
> ivan 1

Har du lyd på andre programmer? Eller er det kun, når du afspiller film?

Hvis det kun er med film, så kan et hurtigt fiks være at installere en
anden medieafspiller. F.eks. VLC:

sudo apt-get install vlc

Så skal du bare åbne dine film med vlc i stedet (højreklik på fil og
vælg et andre program -> vlc.

Kasper Johansen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-05-07 22:00

ivan olsen wrote:

> næhh, jeg har stadig ikke lyd på noget som helst.
> jeg har et SB live kort i maskinen.
> ivan 1

Hellow lille plagede ubuntu starter.

Du bør benytte som sagt xine i kombination med mplayer codecs.
Derfor:

sudo apt-get install mplayer w32codecs
Eller åben synaptic package manager og søg efter mplayer og w32codecs.
Hvis ikke w32codecs findes, så hop op i repositories og markere alle
"fluben" (eller hvad man måtte have afhængig af gnome-theme). Og tryk på
readload knappen når du har trykket ok/close i menuen hvor du valgte
flere repositories og gentag med at søge efter mplayer og w32codecs.

God fornøjelse.

Fra : ivan olsen

Dato : 03-05-07 06:47

Jesper Staun Hansen skrev:

> [...]
> readload knappen når du har trykket ok/close i menuen hvor du valgte
> flere repositories og gentag med at søge efter mplayer og w32codecs.

Tjae, det hjalp heller ikke, ingen lyd overhovedet på hele systemet,kan
heller ikke høre musik.
jada, jeg er en plaget mand !!!
Ivan !

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 03-05-07 07:45

ivan olsen wrote:
> Tjae, det hjalp heller ikke, ingen lyd overhovedet på hele systemet,kan
> heller ikke høre musik.
> jada, jeg er en plaget mand !!!
> Ivan !
Er der skruet op for lyden?

Check med alsamixer, hvis det ikke umiddelbart giver resultat så evt.
kør alsaconf.

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 08:55

Magnus Pedersen skrev:
> Er der skruet op for lyden?
>
> Check med alsamixer, hvis det ikke umiddelbart giver resultat så evt.
> kør alsaconf.
>
> /Magnus

Tænd for højttalerne, hohoho

sorry couldnt help myself.

/jon

Fra : ivan olsen

Dato : 03-05-07 10:08

Jon Mørch (5592) skrev:

> Tænd for højttalerne, hohoho
>
> sorry couldnt help myself.
>
> /jon
nej, ingen af jeres tips hjalp, jeg syntes det er utroligt at systemet
ikke endgang kan genkende et soundblaster livekort.
jeg tror jeg bliver ved med at køre windåse, det virker da fra første
færd, men i mandriva og suse som jeg har prøvet, havde jeg ikke disse
problemer, men ubuntu tiltalte mig ellers meget, men jeg vil altså
ha`lyd på.
Så jeg opgiver desværre, ærgeligt....
Ivan !

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 03-05-07 18:36

ivan olsen wrote:

> [...]
> færd, men i mandriva og suse som jeg har prøvet, havde jeg ikke disse
> problemer, men ubuntu tiltalte mig ellers meget, men jeg vil altså

Et ganske almindelig soundblaster kort?... Det skulle bestemt ikke give
problemer, da det er kernen der nærmest bestemmer hvilke kort er
understøttet. Og der er sound blaster et af dem som bestemt er understøttet.

Det er ubuntu, ikke sandt?

Så prøv at dobbelt klikke på "højttaler" ikonet, der er oppe ved
uret.Hvad viser det udover "Volumne Control: XXXXX (Alsa mixer)" ?

Fra : ivan olsen

Dato : 04-05-07 16:11

Jesper Staun Hansen skrev:

> [...]
>
> Så prøv at dobbelt klikke på "højttaler" ikonet, der er oppe ved
> uret.Hvad viser det udover "Volumne Control: XXXXX (Alsa mixer)" ?
der står SB live 5.1 ( alsa mixer )
Ivan !

Fra : ivan olsen

Dato : 04-05-07 16:44

ivan olsen skrev:

> der står SB live 5.1 ( alsa mixer )
> Ivan !
jeg har fået løst mit problem, inst. codecs til totem afspilleren !
Så nu ryger windåse.
Ivan !

Fra : ivan olsen

Dato : 04-05-07 17:55

ivan olsen skrev:

> jeg har fået løst mit problem, inst. codecs til totem afspilleren !
> Så nu ryger windåse.
> Ivan !
Næh, efter en genstart røg lyden igen på alt.
Hmmmnnn !!!