WakeOnLan fra internettet.
Fra : Axel Moslund

Dato : 01-05-07 21:29

Har fået det med magicpakket op at køre fra lan siden. Men hvor står der
noget om hvordan man får 1 stk. pc op at køre fra internettet.
Mvh. Axel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-07 21:54

On Tue, 1 May 2007 22:28:50 +0200, "Axel Moslund"
<axel.moslund@privat.dk> wrote:

>Har fået det med magicpakket op at køre fra lan siden. Men hvor står der
>noget om hvordan man får 1 stk. pc op at køre fra internettet.

Du skal ind i router opsætningen og definere en virtuel server der
sender UDP trafik til port 9 videre til LAN-sidens broadcast adresse
(lig med den højeste adresse i lokalnettet).

Herefter kan du vække de lokale maskiner ude fra nettet f.eks fra
denne side: http://www.dslreports.com/wakeup

God Fornøjelse...

<mlr>

Fra : Jacob Ask

Dato : 02-05-07 07:43

Axel Moslund wrote:
> Har fået det med magicpakket op at køre fra lan siden. Men hvor står der
> noget om hvordan man får 1 stk. pc op at køre fra internettet.
> Mvh. Axel

Tomshardware har lige haft en ret god "begynderguide" til WOL:
http://smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/

Mvh
Jacob Ask

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-05-07 17:43

"Axel Moslund" <axel.moslund@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået det med magicpakket op at køre fra lan siden. Men hvor står der
> noget om hvordan man får 1 stk. pc op at køre fra internettet.

Ellers få en firewall der kan det for dig.
Herhjemme har jeg en monowall på en soekris 4801'er.
Der har jeg åbnet op så der er en bruger der kun kan tilgå WOL menupunktet
udefra - det tjener det formål jeg kan boote min workstation når sidder
andet steds. Fungerer perfekt :)

Savner dog lidt også at have skærmbillede under boot hvis nu man har glemt
en diskette i drevet eller lignende.

/Dennis

Fra : Brian

Dato : 03-05-07 23:35

En hva for noget ??? dis-ket-te.. hmm :)