hente et nr fra et imagemap, kan man det?
Fra : tidemann

Dato : 02-05-07 10:46

Jeg ved ikke rigtigt hvilken gruppe dette høre hjemme i?

Jeg eksperiementere med et imagemap, der ved tryk på standplads nr., sender dig videre til en
bestillingsformular.
I formularen kunne jeg tænke mig, at nummeret blev skrevet automatisk, kan man det og hvordan?

Se evt. http://www.mettemia.dk/mariannes/demoside.php nr 6 el. 7

Måske er det at skyde gråspurve med kanoner!!

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 02-05-07 11:32

tidemann skrev:
> [...]
> sender dig videre til en bestillingsformular.
> I formularen kunne jeg tænke mig, at nummeret blev skrevet automatisk,

Det er reelt ikke det store problem.
standpladsbestilling.htm laver du om til .php

<area href="#"
onclick="MinPopUp('messe_files/standpladsbestilling.php?plads=6');return
false;" shape="circle" coords="116, 29, 10" alt="Plads 6" title="Tryk
for at bestille plads 6" />

og for at hente variablen i standpladsbestilling.php
<?php
$standplads = $_GET['plads'];
?>

<input type="text" name="standplads" value="<?php echo $standplads; ?>" />

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : tidemann

Dato : 02-05-07 15:25

Dan Storm wrote:

> [...]
> $standplads = $_GET['plads'];
>>

> <input type="text" name="standplads" value="<?php echo $standplads; ?>" />

Tusind tak, det virker fortrinligt :)

Fra : Leif Neland

Dato : 03-05-07 23:38

tidemann wrote:

> Tusind tak, det virker fortrinligt :)

Det er et spørgsmål om det er bedre at lave det serverside.

Nu findes testsiden ikke mere, men hvis der er mange felter, f.ex. en
teatersal med hundredevis af sæder, der er anbragt nogenlunde matematisk, så
kan det måske være lettere at beregne sædenummeret ud fra en formel fra x og
y-koordinaten i billedet med sæder, fremfor at skulle lave en imagemap med
de mange hundrede koordinater.

Leif

Fra : tidemann

Dato : 04-05-07 02:45

Leif Neland wrote:

> [...]
> fra x og y-koordinaten i billedet med sæder, fremfor at skulle lave en
> imagemap med de mange hundrede koordinater.

Sorry, den har holdt flyttedag :)
http://www.mettemia.dk/aktiva/demoside.php

Det er nogle messestande, og kortet er ikke aktuelt, det er bare en prøve.
Jeg kender ikke de aktuelle byer endnu!