Permission denied fra?
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 02-05-07 09:28

Jeg bruger filesystemobject og får tit "Permission denied"
beskeden.. kan jeg (med mit ASP script) sætte denne besked fra?
Altså så jeg gerne må.. Det er vel noget skrivebeskyttet der skal
fra eller sådan noget?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 02-05-07 11:08

Christian Itzchaky Larsen wrote:
> [...]
> beskeden.. kan jeg (med mit ASP script) sætte denne besked fra?
> Altså så jeg gerne må.. Det er vel noget skrivebeskyttet der

Du skal ind og have fat i de forskellige mapper og filer du
prøver at få adgang til og have givet tilladelse til
IUSR_maskinnavn.
Det er svjh. den eneste måde at gøre det på

--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 02-05-07 12:45

Og hvordan kommer man frem til IUSR_maskinnavn.?

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 02-05-07 12:56

Christian Itzchaky Larsen wrote:
> Og hvordan kommer man frem til IUSR_maskinnavn.?

Du højreklikker på den mappe du vil give tilladelse og vælger
fanebladet sikkerhed og trykker på tilføj.
Her kan du så klikke på avanceret og så på søg nu.
Så markerer du IUSR_maskinnavn og klikker ok og klikker ok igen
og så lige en gang til - så skulle rettighederne være iorden

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 02-05-07 14:43

> [...]
> Så markerer du IUSR_maskinnavn og klikker ok og klikker ok igen
> og så lige en gang til - så skulle rettighederne være iorden

Kan det ikke lade sig gøre at jeg ændrer det via mit ASP script?

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 02-05-07 21:08

> Kan det ikke lade sig gøre at jeg ændrer det via mit ASP
> script?

Nej!
Som standard kan ASP ikke gå ind og ændre i filrettigheder med
mindre parseren allerede har adgang til mappen. Og ud over det
kræves der (vist?) en ekstern komponent til at ændre
rettighederne.
Her må andre lige på banen?!?

Fra : Thrane

Dato : 03-05-07 07:05

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk> wrote in message

> [...]
> mindre parseren allerede har adgang til mappen. Og ud over det
> kræves der (vist?) en ekstern komponent til at ændre

Jeg vil gerne give dig ret.
Det andet vil være et kraftigt brud på sikkerheden...
Tænk hvis jeg nu havde fået noget kodeværk et sted fra og man så bagefter
kunne gå ind og lave om på mine folderrettigheder den vej!?

--
Thrane