Outlook beder om adgangskode
Fra : Mort1s1

Dato : 02-05-07 16:57

Jeg har pludselig fået et problem med at min Outlook hele tiden kommer og
beder om adgangskode til netværket, men selv om jeg indtasrer min
adgansskode kan jeg ikke sende mails, men outlook bliver ved med at spørge .
Har uden resultat prøvet TDC Netsupport -
Hvad kan jeg gøre?

Mort1s1

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-05-07 18:18

"Mort1s1" <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev :

>Jeg har pludselig fået et problem med at min Outlook hele tiden kommer og
>beder om adgangskode til netværket, men selv om jeg indtasrer min
>adgansskode kan jeg ikke sende mails, men outlook bliver ved med at spørge .

Hvilken smtpserver bruger du?

Prøv: asmtp.mail.dk (kræver logon)

(Muligvis har jeg misforstået problemet)

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mort1s1

Dato : 02-05-07 19:21

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken smtpserver bruger du?
>
> Prøv: asmtp.mail.dk (kræver logon)
>
> (Muligvis har jeg misforstået problemet)
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

Jeg fjernede a, så det kun bliver smtp, (server) det hjalp, men såvidt jeg
husker indebærer det visse sikkerhedsrisici ! ?

Mort1s1

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-05-07 19:29

"Mort1s1" <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev :

>Jeg fjernede a, så det kun bliver smtp, (server) det hjalp, men såvidt jeg
>husker indebærer det visse sikkerhedsrisici ! ?

smpt.mail.dk kræver ikke logon, men kan kun bruges med en
TDC-forbindelse.

asmtp.mail.dk kan bruges med alle forbindelser (derfor logon).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Max

Dato : 02-05-07 19:31

Hej Mort

> Jeg fjernede a, så det kun bliver smtp, (server) det hjalp, men
> såvidt jeg husker indebærer det visse sikkerhedsrisici ! ?

Nej, asmtp bruges af tdc på noget af nettet og smtp på andet,
jeg bruger asmtp på en erhvervs opkobling og smtp på min
private opkobling.

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-05-07 20:14

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Nej, asmtp bruges af tdc på noget af nettet og smtp på andet,

Ikke korrekt.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Max

Dato : 02-05-07 20:58

Hej

> Ikke korrekt.

Hvorfor kan jeg så ikke bruge asmtp hjemme og smtp på firmaet ?

--
Mvh Max

Fra : søren jessen

Dato : 03-05-07 13:44

TDC
erhverv ADSL
Tlf 80808065 tast 2:
melder at der er problemer med mail
siden igår eftermiddags
TDC har ikke noget bud på hvornår den kommer op igen
(3/5 10:00)
mvh
Søren Jessen

--
Søren M Jessen

Fra : Tolleren

Dato : 02-05-07 19:33

"Mort1s1" <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan jeg gøre?
>
> Mort1s1
>
> Serverfejl ved TDC, - som du ville kunne høre på telefonen, hvis du
ringede 80808047 - tast 2.....
mvh
th

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 20:57

> [...]
> .
> Har uden resultat prøvet TDC Netsupport -

Jeg har samme problem.Det er tdc´s server.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Carl Drud

Dato : 02-05-07 21:09

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hvorfor kan jeg så ikke bruge asmtp hjemme og smtp på firmaet ?

Jeg bruger asmtp privat. Og det er også det TDC angiver i
opsætningsvejledingen på deres side:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5678

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 03-05-07 18:33

"Bjarne Chr" <bjach@SLETwebspeed.dk> writes:

> Jeg har heller aldrig fået asmtp til at virke på TDC Webspeed.

Tilsyneladende skal man stadig bruge smtp på Webspeed:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=10171

--
Carl