Surt show - utilfreds telia kunde...
Fra : Thomas Østerbye

Dato : 26-04-07 21:05

Hejsa,

Har lige fået rykket mit nummer fra unotel over til telia... Modtog nyt
simkort for længe siden, fik så i går en SMS om at det hele nu var overført
og klar til brug.

Meeen, nu er der åbenbart gået noget galt, således at jeg kan ringe og sende
sms til alle (uanset hvilket selskab de har) men jeg kan kun ringes op af
folk med Telia abonnement....

Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og mobiler
med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut tone... De kan
heller ikke sende SMS'er til mig.

Mit svar fra Telia var - at nu kunne jeg så selv tage kontakt til diverse
net i Danmark (TDC, 3 og Sonofon) og fejlmelde mit nummer hos dem !??!?! Hva
sker der lige - det burde da ikke være mig der skal tage fat i dem, eller er
det bare mig der er blevet lidt gammeldags?

Træls er det i hvertfald.... Men nu må jeg så bare fatte "tastaturet" også
gå i gang med at skrive til diverse netoperatører.... suk

Mvh. Thomas

Fra : Snuden

Dato : 26-04-07 21:16

"Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Træls er det i hvertfald.... Men nu må jeg så bare fatte "tastaturet" også
> gå i gang med at skrive til diverse netoperatører.... suk

Man skal høre meget, men dette er godt nok mystisk. Det kan ikke være din
opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!

Snuden

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 26-04-07 21:21

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
> forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!

Ja, det kan ikke være rigtigt - jeg orker heller ikke til at skulle starte
sager op hos de andre net - jeg ringer til Telia i morgen, også må de tage
sig af det - det kan virkelig ikke være mit problem.

Mvh. Thomas

Fra : Jean

Dato : 26-04-07 21:43

Thomas Østerbye skrev:
> Ja, det kan ikke være rigtigt - jeg orker heller ikke til at skulle starte
> sager op hos de andre net - jeg ringer til Telia i morgen, også må de tage
> sig af det - det kan virkelig ikke være mit problem.

Du kunne også bare leve med problemet og så portere til et seriøst selskab.
Medmindre du har bundet dig for 6 måneder. Jeg ville ikke finde mig i den
slags. Jeg ville skifte med det samme.

Mvh Jean.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-07 22:40

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> Man skal høre meget, men dette er godt nok mystisk. Det kan ikke være din
> opgave, at fejlmelde noget hos andre teleselskaber. Forklar Telia at du
> forventer de løser problemet. Mage til frækhed!!!

Nej klart ikke.. men det er vist et kendt problem hos telia.... Det er vist
blevet omtalt i medierne for ca. et år siden.. Det lader til det ikke er
løst endnu med porterede kunder?? måske derfor telia sjællent tillader at
portere numre når man køber nye mobiler.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-04-07 07:18

Bjarke Hansen skrev den 26-04-2007 23:40:

> Nej klart ikke.. men det er vist et kendt problem hos telia.... Det er vist
> blevet omtalt i medierne for ca. et år siden.. Det lader til det ikke er
> løst endnu med porterede kunder??

at finde nogle få eksempler siger intet om problemets størrelse.

> måske derfor telia sjællent tillader at
> portere numre når man køber nye mobiler.

Hvor har du dog den sindsyge påstand fra?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kenneth K

Dato : 28-04-07 12:00

> Hvor har du dog den sindsyge påstand fra?

Skulle vi nu ikke lige holde en sober tone her i gruppen

Jeg vil faktisk støtte Bjarke her - Telia har i en længere periode haft
"lukkede" for nummerportering, og derfor forlagt nyoprettelser (ved speciele
tilbud) - simpelhent fordi der er store omkosteringer forbundet med en NP
(specielt hvis denne går i fejl) kontra den evt. fortjeneste der en dag
kommer på kunden.

Kenneth

Fra : Kenneth K

Dato : 26-04-07 21:46

> Når folk forsøger at ringe til mig fra diverse fastnet telefoner og
> mobiler
> med bla. Telmore abonnement, så mødes de bare af en dut dut tone... De kan
> heller ikke sende SMS'er til mig.

Typisk porteringsfejl - kontakt telia, og oplys dem om at de lige skal
tjecke om de andre selskaber har "godkendt" nummeret

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-04-07 21:52

Kenneth K skrev den 26-04-2007 22:45:

> Typisk porteringsfejl - kontakt telia, og oplys dem om at de lige skal
> tjecke om de andre selskaber har "godkendt" nummeret

My words exactly.
(kan ofte klares ved at blive "lukket ned og genstartet" igen)

Derudover er det faktisk ikke Thomas som har problemet. Det er reelt
de andre kunder som ikke kan ringe til Thomas. Og derfor er det reelt
disse kunder som skal fejlmelde hos deres respektive selskaber.

Fra : Jean

Dato : 26-04-07 21:56

Carsten Riis skrev:
> Derudover er det faktisk ikke Thomas som har problemet. Det er reelt de
> andre kunder som ikke kan ringe til Thomas. Og derfor er det reelt disse
> kunder som skal fejlmelde hos deres respektive selskaber.

Jeg synes nu det er pænt meget Thomas' problem...

Vil det sige, at når Telia porterer et nummer, og andre ikke kan ringe til
det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?
Hmm....

Mvh Jean.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-04-07 06:00

> Vil det sige, at når Telia porterer et nummer, og andre ikke kan ringe til
> det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?

Helt basalt set - så ja. De øvrige operatører har ikke fået opdateret deres
system iht. OCH'en. Derfor kan fx TDC-kunder ikke ringe til nummeret, da
TDCs system stadig tror nummeret er ved TDCs netværk, og derfor sender
opkaldet et forkert sted hen.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-07 07:07

Jeppe Vestergaard wrote on 27-04-2007 :
> Helt basalt set - så ja. De øvrige operatører har ikke fået opdateret deres
> system iht. OCH'en.

Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet
det nummer...

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-04-07 07:15

Henrik Stidsen skrev den 27-04-2007 08:07:

> Og mon ikke man kunne tænke sig at det var fordi Telia ikke havde
> opdateret OCH'en korrekt? Det er jo ikke første gang Telia har lavet det
> nummer...

Det sker i alle selskaber!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-07 07:24

Carsten Riis used his keyboard to write :

> Det sker i alle selskaber!

Ændrer ikke på at det er Telia man ofte hører om har lavet det trick.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-04-07 07:40

Henrik Stidsen skrev den 27-04-2007 08:23:
> Carsten Riis used his keyboard to write :

> Ændrer ikke på at det er Telia man ofte hører om har lavet det trick.

Men det fortæller ikke om hvor mange porteringer der går igennem uden
problemer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-07 13:08

on 27-04-2007, Carsten Riis supposed :

> Men det fortæller ikke om hvor mange porteringer der går igennem uden
> problemer.

Næ, men svjh er Telia det selskab der har flest klager i forhold til
kunder ...

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - Emo Philips

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-04-07 07:29

Jean skrev den 26-04-2007 22:56:

> [...]
> det, så er det alle de 3 andre (TDC, 3, Sonofon), som har lavet en fejl?

Ja

Og sådan er det også den anden vej rundt fx hvis TDC porterer et nummer
til sig og de andre 3 operatørers (Sonofon, 3 og Telia) numre ikke kan
kontakte nummeret.