Lave Parmaskåle med æg og tomat i forvejen
Fra : Ditte H

Dato : 29-04-07 21:03

Hej

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=13419

Har I en idé om, om man kan lave dem lidt i forvejen. Har kun en form med
plads til 6 stk og skal lave det dobbelte.

Forestiller mig, at jeg tager dem ud af formene og sætter dem på et stykke
bagepapir og så ind i ovnen og varmer dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Ditte

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-04-07 05:17

Ditte H skrev:

> Har I en idé om, om man kan lave dem lidt i forvejen. Har
> kun en form med plads til 6 stk og skal lave det dobbelte.

Mon man kan bruge muffinforme af papir?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ditte H

Dato : 30-04-07 08:40

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen

> Mon man kan bruge muffinforme af papir?

Hej

Jeg ville ikke bruge muffinsforme af papir, tror nemt ægget kunne løbe
"over".
Omvendt er der jo skinke til at holde det inde, samt en tomat til at holde
den stående.

Jeg har heldigvis muffinforme af silikone, så jeg mangler bare at finde ud
af, om de kan laves af to omgange og holdes varme.

Hilsen Ditte

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-04-07 17:11

Ditte H skrev:

> Jeg ville ikke bruge muffinsforme af papir, tror nemt ægget
> kunne løbe "over".

Hvorfor skulle ægget løbe lettere over end hvis det blev bagt i en
silikoneform? Hvis man lægger et stykke bagepapir under, må der
være grænser for hvor stor skaden kan blive. Æggestørrelsen er en
anden parameter man kan skrue på.

Jeg er ikke sikker på at jeg har nogle papirforme, ellers kunne jeg
afprøve idéen for dig - jeg er ikke bange for at prøve noget nyt.

> Jeg har heldigvis muffinforme af silikone, [...]

Ja, du har bare ikke nok, og det ville være billigt at anskaffe sig
mange forme i papir.

> [...] så jeg mangler bare at finde ud af, om de kan laves af to
> omgange og holdes varme.

Genopvarmede æggeretter er sjældent spændende, synes jeg, men det er
vel smag og behag.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 22:24

In news:46359d43$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Ditte H <ditte@----.dk> typed:

> Jeg har heldigvis muffinforme af silikone, så jeg mangler bare at
> finde ud af, om de kan laves af to omgange og holdes varme.
>
> Hilsen Ditte

Jeg købte for et par dage siden en æske med 10 stk. enkelte
muffinforme af silikone i Bilka. De kostede knapt 50 kr., så man kan
jo få 20 forme af de enkelte for den samme pris som en de sorte
sammenhængende med kun 6 forme koster. De silikoneforme er nu en
ganske genial opfindelse. De skal ikke smøres, og de kan stilles på
bagepladen uden bagepapir under.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 30-04-07 17:06

On 30 Apr., 09:39, "Ditte H" <d...@----.dk> wrote:

> Jeg har heldigvis muffinforme af silikone, så jeg mangler bare at finde ud
> af, om de kan laves af to omgange og holdes varme.

Det ville jeg gøre med sindsro, men kun lige inden 2. omgang, så de
ikke når at blive kedelige.

Det var i øvrigt en god brunch-idé... Jeg har i hvert fald arkiveret
den på rette sted.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 01-05-07 20:36

On 30 Apr., 18:10, Klaus Alexander Seistrup <k...@seistrup.dk> wrote:

> Genopvarmede æggeretter er sjældent spændende, synes jeg, men det er
> vel smag og behag.

Der er enorm (for ikke at sige altafgørende) forskel på at
"genopvarme" og at "holde varmt 5 minutter". Det første sker i selv de
bedste køkkener.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-05-07 05:12

Kevin skrev:

> Der er enorm (for ikke at sige altafgørende) forskel på at
> "genopvarme" og at "holde varmt 5 minutter".

Måske, men hvis første hold parmaskåle er ude mens andet hold
bager, skal det vel genopvarmes inden servering? Og hvert hold
skal bage i 15 minutter.

Jeg ville helt klart vælge at låne eller købe yderligere muffins-
sæt, så jeg kunne bage hele portionen på én gang. Og så ville
jeg, som tidligere nævnt, ikke være bleg for at forsøge mig med
papirforme. Med lidt behændighed, og hvis man bruger den mindste
størrelse æg (jeg har prøvet at lave parmaskåle af Irmas XL-æg,
og det giver for meget æggehvide i forhold til skinke/bacon efter
min smag), tror jeg godt at papirforme kan fungere.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/