Diskusprolaps
Fra : Allan Gensch

Dato : 27-04-07 18:38

Jeg står i den uheldige situation at jeg har fået konstanteret 2
diskusprolapser og skal opereres den 8/5.
Problemet er at jeg har bestilt køre selv ferie til frankrig den 30/6 vil
jeg
være i stand til at køre 1400 km ca 7 uger efter at være opereret

Fra : UP

Dato : 28-04-07 15:52

Hej Allan

Det er jo svært at spå om. Det kommer an på, hvordan du har det nu, og
hvordan operationen forløber.
Jeg blev selv opereret for 12 år siden, og da havde det ikke været muligt
for mig at køre ret langt.
Men i dag foregår operationen vist noget anderledes, så man kommer sig meget
hurtigere.

I hvert fald held og lykke
og god bedring.

Hilsner Ulla

Fra : M. Andersen

Dato : 09-05-07 06:20

"Allan Gensch" <arg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> være i stand til at køre 1400 km ca 7 uger efter at være opereret

Kære Allan

Det er muligt at du kan gøre det, MEN er det smart at gøre det?
Hvis du har en DP, er din ryg måske generelt ikke så stærk og din værste
fjende som rygpatient er altid at sidde. Derfor bør du overveje om konen kan
køre mens du ligger på siden på bagsædet eller om i helt skal droppe turen -
du skal formentlig igang med at træne dine ryg og mavemuskler op bagefter og
der kan snildt gå 2-3 måneder før din ryg er stærk nok til bare at sidde på
arbejde 6 timer om dagen.
Jeg er ikke fagperson, men jeg vil mene at du skal spørge en læge på den
reumatologiske afdeling du er tilknyttet, hvis du alligevel vælger at sætte
næsen op efter turen.
Og så pøj pøj med operationen og held og lykke

Mange hilsner

Mette
www.rygweb.dk