Diskusprolaps
Fra : Allan Gensch

Dato : 27-04-07 18:35

Jeg står i den uheldige situation at jeg har fået konstanteret 2
diskusprolapser og skal opereres den 8/5.
Problemet er at jeg har bestilt køre selv ferie til fankrig den 30/6 vil jeg
være i stand til at køre 1400 km ca 7 uger efter at være opereret

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-04-07 11:08

"Allan Gensch" <arg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er at jeg har bestilt køre selv ferie til fankrig den 30/6 vil
> jeg være i stand til at køre 1400 km ca 7 uger efter at være opereret

Hej Allan
Det kan man ikke sige på forhånd.

Hvis det er den nye opperationsmetode de bruger, så er der faktisk gode
chancer for det. Men hvor sidder de og hvor ondt har du nu?

Mvh. brian

Fra : Allan Gensch

Dato : 30-04-07 08:54

Hej Brian jeg har klippet det fra deres hjemmeside

Behandling

Ved operation for diskus prolaps fjernes kun selve brokket og evt. løse
stykker fra kernen. Operationen foregår gennem et lille snit bagtil over
lænden. Muskulaturen løsnes i den aktuelle side og der laves et lille vindue
ind til nervekanalen og diskus prolapsen (diskus-brokket), som så fjernes.

Fra : Brian Olesen

Dato : 30-04-07 13:48

Hejsa Allan
Håber din opperation går let og som andre også siger, efter den nye metode
er der flere, som simpelthen går derfra helt smertefrie.

Jeg blev skåret i tilbage i 1996 og der havde de godt nok den store
slagtekniv fremme. Et knap 17 cm. langt ar er, hvad jeg har fra denne
oplevelse.

Det ser ud til, at man har optimeret denne metode en del siden jeg var under
kniven. I München er der en klinik som faktisk kan gøre det endnu mindre
generende. Deres sår bli'r kun 1 cm i diameter, da de går ind med en
kikkert.
Denne fremgangsmåde skal såmænd nok også komme til Danmark en dag.

Men spørg dog på det sygehus du skal på, hvad de mener om sagen. Det er da
et helt reelt spørgsmål at have.

Mvh. brian