Gennemsnitlig levealder for mænd i DK
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 19:37

I forbindelse med oprettelse af en ratepension vil jeg gerne vide, hvor lang
tid jeg (mand og ingeniørudd.) kan forvente at leve.

Det drejer sin om hvor lang løbetid jeg bør vælge for min ratepension: 10-25
år fra det år jeg er fyldt 60 år.

Jeg har søgt på nettet og fundet alt fra sidst i 70'erne til sidst i
80'erne. Der har dog ikke været angivet kilder de steder jeg har fundet, så
det er lidt svært at vurdere hvad der er korrekt.

På forhånd tak

Mvh Kim

Fra : Workingmom

Dato : 26-04-07 20:29

Kim skrev:
> [...]
> 80'erne. Der har dog ikke været angivet kilder de steder jeg har fundet, så
> det er lidt svært at vurdere hvad der er korrekt.

Her er et link

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?MainTable=HISB8&PLanguage=0&PXSId=0&ShowNews=OFF

Tine Ditmar

Fra : Workingmom

Dato : 26-04-07 20:22

Kim skrev:
> [...]
> 80'erne. Der har dog ikke været angivet kilder de steder jeg har fundet, så
> det er lidt svært at vurdere hvad der er korrekt.

Det kommer faktisk også an på, hvor gammel du er nu.

Hvis du er 45 år gammel, er sandsynligheden for, at du dør som 40-årig,
jo nul. Og dem, der dør som 40-årige, trækker jo ned i gennemsnittet.

Mon ikke der på danmarks statistik er en forventet levetid, hvis man er
mand og xx år gammel. Jeg tror så, at du kan lægge en smule til for høj
uddannelse.

Du kan også vælge at få din ratepension så hurtigt som muligt, men så
gemme nogle af pengene til magre år senere. Under alle omstændigheder
får dine efterladte pengene, hvis du skulle stille træskoene før 'tid'.
Det er jo en opsparing og ikke en forsikring.

Tine Ditmar

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 21:53

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dine efterladte pengene, hvis du skulle stille træskoene før 'tid'. Det er

Tak for det fine link.
Det giver 73 år for mit vedkommende.

Dette link er mere generelt og påstår at gennemsnitsalderen er helt oppe på
88 år - det er noget af en forskel!
http://www2.netdoktor.dk/nyheder/index.asp?y=2005&m=7&d=29 (Gå til bunden)

Mvh Kim
Mvh KIm

Fra : Workingmom

Dato : 26-04-07 22:35

Kim skrev:
> [...]
> Det giver 73 år for mit vedkommende.
>
> Dette link er mere generelt og påstår at gennemsnitsalderen er helt oppe på

Njah - det holder kun, hvis du er 27 år i dag. Du skal være 60 år i 2040
(og det er fruerne, der bliver 88 - herrerne bliver 'kun' 87). Det
betyder ikke nødvendigvis, at gennemsnitslevealderen for nuværende
27-årige er 87 år. Det kræver også, at de har overlevet til 2040.

Og da du tænker i ratepensionbaner, gætter jeg på, at du er ældre end 27

Men jeg ved det jo ikke....

Tine Ditmar

Fra : preben nielsen

Dato : 18-06-07 18:08

"Kim" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det drejer sin om hvor lang løbetid jeg bør vælge for min
> ratepension: 10-25 år fra det år jeg er fyldt 60 år.

Det er uden betydning. Du laver din ratepension om længe inden da

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk