muskelforbrænding?
Fra : bj

Dato : 24-04-07 19:40

Hej

Hvornår forbrænder man af sine muskler?

Er det i sin simpelthed bare hvis man ikke giver sine muskler nok
protein/kulhydrat?

mvh
bj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-07 08:23

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvornår forbrænder man af sine muskler?
>
> Er det i sin simpelthed bare hvis man ikke giver sine muskler nok
> [...]

Hej BJ.

Jeg er sikker på, at mange vil være uenige med mig nu.... Men du forbrænder
aldrig dine muskler, men du dræner dem for vædske, og dermed svækker du
deres funktionsevne, og ned til et vist punkt, kan du genoprette det, ved at
drikke, men kommer du under dette punkt, er der kun drop tilbage, men bare
rolig, når du når dertil, har du ønsket dig en læge i julegave i lang tid.
Men altså, når du dertil, er du langt ude, for kroppen har sine egne fedt
reserver, som man normalt ikke kan nå, med slankekure. Det er nogle områder,
som folk, der har prøvet, at stige dramatisk i vægt, ved F.eks ryge stop,
kender rigtigt godt, for disse Kg, er nærmest umulige at komme til livs
igen.
Se på dine muskler, som du ser på en motor... Har motorsaven lagt i 2 år,
så er den svær at starte, og man syntes, den kun en skygge af sig selv, den
har ingen Power, reagerer sløvt, og går ofte i stå, kæden virker sløv, ja
man overvejer sågar, at købe en ny, så løb den tør, og man fylder op igen,
og forhåbentligt, med friskt benzin.
Den starter fint, den har Power, den reagerer hurtigt, og går i ikke i stå
mere, kæden virker skarp, og skærer fint.... Det er den samme motor, samme
kæde.... Nu fik den bare føde med vitaminer, hvor den før fik føde, hvor
alle vitaminerne var smuttet ud gennem tankdækslet.

Så en morale kan være, hold din krop i god stand, og god form.... En krop i
god stand, er ikke nødvendigvis, en krop i fedtfri tilstand. Jeg ved ikke,
men man kan vel sige det sådan, at nogle ting er flotte, men ubrugelige,
andre er måske, knap så flotte, men ret så anvendelige.... Så valget er dit,
hvad vil du være.

M.V.H....Benny..

Fra : bj

Dato : 25-04-07 20:21

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men man kan vel sige det sådan, at nogle ting er flotte, men ubrugelige,
> andre er måske, knap så flotte, men ret så anvendelige.... Så valget er

valget er simpelt hos mig, er cykelrytter, men kan ikke finde hoved og hale
i mine muskler..

er ikke på slankekur eller noget i den stil, det handler bare om om man
nedbryder sine muskler hvis ikke kroppen får nøring nok? jeg spiser som ind
i h..., men lige lidt sker der.

Der er som om musklerne brænder op indvendig fra og det er ligegyldigt om
jeg træner 30 eller 16 timer i ugen. Sådan har det været i nu ca. 5 uger...

har taget konksekvensen og træner intet intensivt og har bestilt tid hos en
massør og vil se om det kan hjælpe til med boldstrømning i benene.

Jeg har astma, men har aldrig oplevet det på denne måde...og lad det være
sagt jeg er IKKE en motorsav der har ligget stille i 2 år:)

mvh
bj

Fra : ks

Dato : 28-04-07 13:54

har det på samme måde - for 1½ mdr siden var mine muskler på armene større
(er skåret så det er IKKE fedt) laver 155 armbøjninger hver dag og træner
lidt skulder og biceps-kører pt +450km/ugen og ja, mine armmuskler svinder
også ind...

god træning og skriv gerne om dit møde med massøren...

mvh
Kenneth

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-04-07 11:06

Hejsa
Det er nok jeres måde at træne på der er forkert.

Hvis man skal have store muskler, så skal man træne få gentagelser med meget
vægt på. Hvis man vil have seje udholdende men knap så store muskler, så
hedder det virkelig mange gentagelser med færre kilo.

Mvh. Brian

Fra : bj

Dato : 30-04-07 20:25

Hej Brian

Nu er det sådan at min træning på ingen måde handler om styrketræning, jeg
er cykelrytter og skal nok nærmere set tabe nogle kilo:( ja, det kan s**
godt være svært når jeg ikke kan træne ordentligt.

Jeg træner dagligt lige fra 2 til 5 timer af forskellig art, interval,
restitution og udholdenhed.

Det springende i mit problem er at jeg føler at jeg ikke for ilt til mine
ben muskler, jeg føler ikke de kan yde og at de kramper sammen. Sådan har
det aldrig været tidligere og lad det være sagt...jeg har ikke ligget stille
og ved at formen er der, men kan ikke gøre brug af den da jegikke kan yde.
Det er godt nok frustrerende, men har lovet mig selv ikke at gå i panik:)

Jeg har været itl massør een gang og synes ikke der var noget at hente
endnu, men tror på det kommer. Han kunne mærke at der var enkelte steder at
musklerne var godt spændt op, men ikke usaædvanligt med min træningsmængde
sagede han...den står på 2 gange massage i denne uge. så må jeg se hvad der
sker.

Jeg kørte fx. 190 km igår og følte mig på ingen måde træt eller brugt i
musklerne bagefter, men under forløbet virkede de til tider pressede, men
hør så lige her: gennemsnitpuls over 190km..113...ja, det er jo langt under
vanlig standard og derrfor er min situation godt nok frustrende..

mvh

bj

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-05-07 07:54

> [...]
> er cykelrytter og skal nok nærmere set tabe nogle kilo:( ja, det kan s**
> godt være svært når jeg ikke kan træne ordentligt.

Ja det kan jeg godt se.

> Jeg træner dagligt lige fra 2 til 5 timer af forskellig art, interval,
> restitution og udholdenhed.

Ok det lyder sgu vildt.

> [...]
> kan yde. Det er godt nok frustrerende, men har lovet mig selv ikke at gå i

det skal du nok heller ikke. Man er jo ikke på toppen hele tiden. Du kunne
selvfølgelig få undersøgt dit blodomløb til benene bare for en sikkerheds
skyld. Sådan en undersøgelse kan din læge sende dig til på det nærmeste
sygehus.
Men sådan som du forklarer om din situation tror jeg nu ikke, at der er
noget galt med dig.

> [...]
> hør så lige her: gennemsnitpuls over 190km..113...ja, det er jo langt
> under vanlig standard og derrfor er min situation godt nok frustrende..

Du må bare yde lidt mere.
Det må gerne gøre lidt ondt. *gg*
Men husk, at ens form har toppe og dale og hvis din krop har brug for lidt
hvile, så er det jo nok den eneste måde den kan fortælle dig det på.

Fra : preben nielsen

Dato : 18-06-07 18:10

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvornår forbrænder man af sine muskler?

Muskler forbrændes ikke. Men de kan faktisk blive mindre af
overtræning <- ANBEFALES IKKE !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk