Glasdør!
Fra : Aino

Dato : 04-07-01 08:29

I weekenden blev Pumba passet hos nogen, der selv har hund. Morgenmaden
blev serveret separat, da de har lidt forskellige spisevaner (gæt selv
hvem der er grovæderen!). Pumba blev smidt ud i havestuen, og da
'passeren' havde fodret den ene i køkkenet gik han rundt om huset med
mad til Pumba. Da han så maden, løb han ud i haven - desværre var
glasdøren bare lukket!!!!!

*Heldigvis* skete der ikke noget. Han havde så meget fart på, at han røg
hele vejen igennem uden en skramme. Der var små glasskår overalt, og fra
døren stod halv meter lange skarpe glasknive pegende udad. Det kunne
være gået meget galt. Hvis han havde stoppet op halvvejs, var begyndt at
bakke, eller... Puuuuuhhha!

Glasset er 4 mm tykt! Jeg ville ikke have troet, at han kunne sprænge
glasset, men en madglad bulldozer der tænker før han handler, og hvor
alting skal ske med 800 km/t, kan altså nemt gå igennem.

Til advarsel for dem, der måtte have glasdøre: Sæt evt et klistermærke a
la dem til fugle på i lav højde.

PS: Gad vide om hundeforsikringen dækker glasdøren i sådan et tilfælde?

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 04-07-01 21:50

Hej Aino!

Ja, hvis du har en ansvarsforsikring, skulle der ikke være nogle problemer i
det.

Hilsen

Jesper

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 05-07-01 07:29

hamreich@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Ja, hvis du har en ansvarsforsikring, skulle der ikke være nogle
>problemer i
>det.

Er du sikker på det. Mig bekendt dækker ansvarsforsikringen ikke hvis
hunden laver ulykker hos den der passer den

Hilsen
Poul Erik Rise

Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du, at recipienten
er uden familiaritet med den pågældende ekspression.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-07-01 08:45

""Poul Erik Rise /SID"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse news:fc.0073fb6b034b117d3b9aca005565b37d.34b1193@net.dialog.dk...

> Er du sikker på det. Mig bekendt dækker ansvarsforsikringen ikke hvis
> hunden laver ulykker hos den der passer den

<> nej det gør min i al fald ikke ...!

Mvh Ami

Fra : Aino

Dato : 06-07-01 11:07

Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> <> nej det gør min i al fald ikke ...!

Lige til info: Efter at have snakket med forsikringsselskaberne er det
blevet til, at husets glasforsikring (dvs indbo-) skal dække glasset. Da
glassets pris imidlertid er mindre end selvrisikoen for
glasforsikringen, går hundeforsikringen ind og betaler.

Vigtigst for mig: Pumba kom ikke noget til!!!

(Iøvrigt kan jeg ikke se Poul Eriks besked?)

Fra : Jo-Ann

Dato : 06-07-01 15:08

Hej Aino !

Huha...godt der ikke skete Pumba noget !!

Issa løb da han var godt ½ år gennem vores drivhus. Det kostede hende en tur
til dyrlæge...af flere gange, og mig en dyrlæge regning på knap 3500, men
pyt med det ! Det KUNNE også her været gået helt galt...da Issa skar en
meget dyb flænge på forbrystet/skuldren....lidt længere oppe og det var gået
ud over halsen....gissp !

Såå...vores drivhus blev foræret væk....og nu behøves jeg ikke længere
bliver helt svedt når de løber ud i haven..gjorde jeg nemlig efter hun var
løbet igennem drivhuset...ja og hun løb da forøvrigt videre..og blodet
sprøjtede ud over det hele...

Godt Pumba ikke kom til skade !

Mvh

Jo-Ann

P.S: vores forsikring dækkede hunden, men ikke drivhuset, og pyt også med
det...da vi jo alligevel gav det væk.