900 gram
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 10:16

Så har Kong Harald fået sin sidste vacc.+ en omgang mod øremider igen, da de
ikke var helt væk efter sidste behandling, og så lige en tur på vægten, 5,2
kg sagde den, det er 900 gr. mere end for en god måned siden!, jeg synes det
lyder vildt meget..
Dyrlægen var meget imponeret, og meget tilfreds med "Fjeld-aben" som han jo
hedder derude (-; et lille kilo kan han godt tage på endnu, og så når
pelsen vokser ud igen, så er han en flot dreng, sagde han.

Så nu er han synet og kan køre uden bemærkninger til næste år (-;

Harald tog turen derud og hjem i stiv pote, der skal meget til at vippe den
kat af pinden, kold og rolig. Her efter hjemkomsten smed han stakkels Emma
ud af sin kurv, hvorefter han selv slængede sig i de foropvarmede
juniordyner der ligger i hundenes kurve.. Jeg tror at Emma ønsker ham hen
hvor peberet gror til tider (o;

mvh. marie

Fra : Eva

Dato : 30-04-07 10:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4635b360$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Emma ud af sin kurv, hvorefter han selv slængede sig i de foropvarmede
> juniordyner der ligger i hundenes kurve.. Jeg tror at Emma ønsker ham hen

Dejligt at høre, at Harald trives og snart er oppe på sin rette "kampvægt"--
Han er en knægt, der har selvtilliden i orden - det er snart helt
Garfield/Futte hjemme hos jer, kan jeg forstå *GG*
Stakkels Emma, håber hun fandt et andet sted at sove.
Tak for endnu en beretning om kong Harald - skal han egentlig ikke snart
have sin egen fanklub???

mvh Eva

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-07 12:13

In news:4635bcdc$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Eva <safeni@gfnet.dk> typed:

> [...]
> Stakkels Emma, håber hun fandt et andet sted at sove.
> Tak for endnu en beretning om kong Harald - skal han egentlig ikke

Som jeg ser det, må han efterhånden kunne betegnes som gruppens
mascot. Alene alle de grin han kan frembringe hos os andre gennem
Maries beretninger er da guld værd, jeg er hver gang spændt på at
høre hvad han nu har lavet, når jeg ser et indlæg fra Marie

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Eva

Dato : 30-04-07 13:50

> [...]
> beretninger er da guld værd, jeg er hver gang spændt på at høre hvad han
> nu har lavet, når jeg ser et indlæg fra Marie

Du har helt ret Tove - jeg nyder også at læse om Harald - Marie skriver, så
man må overgive sig og sidde og smågrine for sig selv. :0))

Eva

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 14:48

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stakkels Emma, håber hun fandt et andet sted at sove.
> Tak for endnu en beretning om kong Harald - skal han egentlig ikke snart

en fanklub?..GGG..det har han vist allerede! Der er ingen der kan stå for
hans enorme personlighed.
Havde jeg nu fræset rundt med kameraet skydeklar hele dagen, så kunne der
såmænd sagtens blive en humør-stribe i den lokale avis ud af det..GG.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-07 12:08

In news:4635b360$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> de foropvarmede juniordyner der ligger i hundenes kurve.. Jeg tror
> at Emma ønsker ham hen hvor peberet gror til tider (o;

Årh !!! stakkels Emma. Hun må lære at sige fra.

Han er da godt nok ved at udvikle sig til en despot den "lille"
Harald. Det er jo mange gange sådan at hunde har en enorm respekt for
kattekløer og det "dræberblik" kattene kan præstere. Men dejlig det er
han jo, og han er godt på vej til at blive en rigtig skønhed kan jeg
forstå. Det er godt at høre at dyrlægen har sagt god for hans
sundhedstilstand, og at hundene og kattene har det godt sammen, det er
det vigtigste.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 14:57

> In news:4635b360$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

Her efter hjemkomsten smed

> Årh !!! stakkels Emma. Hun må lære at sige fra.

Det tør hun kun hvis hun ligger i nærheden af os to benede, så kan hun godt
være en snerpe og lave skin-angreb, men hun er jo også en bangebuks og skal
have lidt kunstig rygrad for at mande sig op.

> Han er da godt nok ved at udvikle sig til en despot den "lille" Harald.
> Det er jo mange gange sådan at hunde har en enorm respekt for kattekløer
> og det "dræberblik" kattene kan præstere.

Jo tak, uhh de kan ligne noget fra en gyserfilm, hvis de får det rigtige
blik op af lommen )-;
selv de altid-venlige raggier kan ligne noget der er løgn.

> [...]
> forstå. Det er godt at høre at dyrlægen har sagt god for hans
> sundhedstilstand, og at hundene og kattene har det godt sammen, det er det

jeps, jeg er meget glad for at det er gået så godt som det nu er gået, men
jeg havde altså også en stærk fornemmelse for, at han (harald) kunne klare
mosten, så påtrængende han var den dag udenfor døren, til trods for at her
stod en horde af unger og galpene hunde på den anden side. Det har jo vist
sig at holde stik.
Havde han været en tilbagestående og usikker kat, er jeg ikke sikker på, at
jeg havde valgt at tage chansen.
Jeg har prøvet at sammenføre voksne dyr, både hunde og en kat før, så jeg
har haft lidt erfaring at trække på, selvom det kun er de grove træk der kan
sammenlignes.Han er en ener, det kan jeg ikke nægte.

Jeg forstår bare stadig ikke, at der ikke er nogen der savner ham et eller
andet sted.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-07 15:50

In news:4635f534$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> så jeg har haft lidt erfaring at trække på, selvom det kun er de
> grove træk der kan sammenlignes.Han er en ener, det kan jeg ikke

At sammenføre er meget vanskeligt generelt. Jeg har nu aldrig haft de
helt store problemer. Både Asia og Bobber var nogle meget tolerante
vovser.

At Harald er en ener er der vist ikke nogle af os andre der tvivler et
øjeblik på

> Jeg forstår bare stadig ikke, at der ikke er nogen der savner ham
> et eller andet sted.

Næh! Det gør jeg godt nok heller ikke, men det kan I da kun være
glade for. Der er da vist også noget der tyder på, at han heller ikke
savner sit tidligere hjem, hvis han da har haft et. Men det har han jo
sikkert nok, ellers ville han ikke være tillidsfuld som han er den
"bissemis" !

Fra : Kate

Dato : 30-04-07 17:28

wrote in news:4635f534$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg forstår bare stadig ikke, at der ikke er nogen der savner ham
> et eller andet sted.

Nej, det kan man undre sig over.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-04-07 17:26

wrote in news:4635b360$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> sagde han.
>
> Så nu er han synet og kan køre uden bemærkninger til næste år (-;

hæhæhæ, han har det dælme godt Jeg er slet ikke i tvivl om at når
han tager så meget på på så kort tid, så har han dælme manglet mad i en
tid.

> [...]
> i de foropvarmede juniordyner der ligger i hundenes kurve.. Jeg
> tror at Emma ønsker ham hen hvor peberet gror til tider (o;

Ja, med sådan en bavian i huset har hun jo ikke meget fred så jeg kan
godt følge hende

Fra : Siri

Dato : 01-05-07 20:34

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:

Se du bare at få lavet den tegneserie - så bliver du rig! Der findes
også foto-tegneserier, om jeg så må sige - billed-albums hvor historien
fortælles med fotos og tekst, evt i talebobler (et mini-eksempel er den
suveræne lille beretning om 'Sexualundervisning for unge mænd', der kan
findes på www.dekatten.com: unge perser-Soffy kom i løb og ville lege
med Fluffy, der bare ikke fattede en brik - og ikke rigtig gad *GGGG*)
Og fanklubben her vil glæde sig.
Eget site til Harald....

Og hvorfor, der ikke er nogen, der savner Kong Harald?
Tja, den eventyrlige forklaring er, at du nu giver residenspalads til
kattenes konge! Han har simpelthen udvalgt dig og dine som undersåtter,
der er en konge værdige.
Som barn læste jeg nogle engelske eventyr om katte, og husker den om
bondemanden, der gik i skoven og blev taget til fange af nogen (katte?),
der ikke ville lade ham slippe, før han havde lært sætningen:
"Sig til Tim Tildrum, at Tom Tildrum er død - sig til Tim Tildrum, at
Tom Tildrum er død!" Da han kom hjem til konen og fortalte den sære
undskyldning for at komme så sent hjem, sprang deres ellers så dovne kat
op og sagde (!):"Er Tom Tildrum død?! Ja, så er jeg kattenes konge!" Så
løb den sin vej, og de så den aldrig mere (og ifølge eventyret var de
også ret ligeglade med den).
Så du huser såmænd den ægte Kattekonge Harald - derfor.
Det forklarer også hans storladne væsen.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-07 21:46

In news:BaednSRbD8qmC6rbnZ2dnUVZ8tyqnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> [...]
> Så du huser såmænd den ægte Kattekonge Harald - derfor.
> Det forklarer også hans storladne væsen.

Hmm ! Det var faktisk en ret god forklaring. Selvfølgelig er
"vores allesammens" Harald da konge, det er der absolut ingen tvivl
om.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-05-07 05:06

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Se du bare at få lavet den tegneserie - så bliver du rig!

Hvis der oven i købet er penge i det, så er det jo bare om at komme i gang
(-;

> Og hvorfor, der ikke er nogen, der savner Kong Harald?
> Tja, den eventyrlige forklaring er, at du nu giver residenspalads til
> kattenes konge!

Nååå.. derfor..((o:

mvh. marie