Speedy den store jæger
Fra : OZ3BTO

Dato : 27-04-07 13:34

Vi har i den seneste tid haft en fasan kok endende rundt i haven....

Men ikke mere .. Her til morgen var speedy tideligt oppe og snuppede den
under dens morgen tur :D

Sikke et svineri.. Nu er det så jeg tænker .. Skal jeg lade ham æde det af
den han kan idag eller burde den fjernes ?

Han ligger nemlig på teressen nu og gumler lidt videre i den

Maj

Fra : lh

Dato : 27-04-07 18:15

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af den han kan idag eller burde den fjernes ?
>
> Han ligger nemlig på teressen nu og gumler lidt videre i den

Det lyder - i mine ører - helt utroligt at din kat har kunnet tage så stor
en fugl! Jeg har selv fasaner og går i haven og en kok er altså temmelig
stor.....
Men alt kan vel ske..

lh

Fra : OZ3BTO

Dato : 27-04-07 19:06

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en fugl! Jeg har selv fasaner og går i haven og en kok er altså temmelig

Speedy er ikk helt normal :D

Vi har set ham tage både rotter og krager og den tæver hunden herhjemme
på dagli basis så den er i træning

Maj

Fra : Anette

Dato : 27-04-07 19:22

OZ3BTO wrote:
Sikke et svineri.. Nu er det så jeg tænker .. Skal jeg lade ham æde
> det af den han kan idag eller burde den fjernes ?

Andre er sikkert ikke enige; men var det en af mine katte fik den lov til at
beholde fasanen, indtil den selv gik fra den ( eller en af hundene huggede
den
Katten tager ikke skade af den, snarere tværtimod ( det værste der kan ske
er at katten arver et par lopper fra fasanen)og den døde fugl er ligeglad.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 20:54

> [...]
> af den han kan idag eller burde den fjernes ?
>
> Han ligger nemlig på teressen nu og gumler lidt videre i den

Nogle af vores gode venner, har en flok staldkatte, de bor halvvejs på
landet og tæt på marker og skove, og har dermed også en del fasaner gående
ind i mellem.
i mellemjulen kom de ud i stalden, hvor der lå en fasan splittet ad i
atomer. De regnede faktisk med at det var hunden der havde hapset en, men
undrede sig, for han er ret tung i optrækket..
nogle dage senere gentog det sig, og igen og igen, her for en måned siden,
ringede manden i familien og grinede, han havde siddet i køkkenet og set ud
over markerne, da en af kattene pludselig var fløjet op fra græsmarken og
overfaldet en fasan, og efterfølgende slæbt den ind i stalden..!
Jeg troede heller ikke at det var muligt!, men det er det åbenbart.
Det er da noget af et festmåltid, så lad du bare speedy få lidt fasan.

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 27-04-07 21:20

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> køkkenet og set ud over markerne, da en af kattene pludselig var
> fløjet op fra græsmarken og overfaldet en fasan, og efterfølgende

Det minder mig om...
Malle's første sommer her. Malle var 1½ år da hans "mor" skulle flytte til
London og Malle ikke kunne komme med, så han flyttede fra at være indekat på
1. sal i Vanløse til at være ude/indemis på et nedlagt landbrug på Fyn.
Malles første møde med en fasans skrålen i haven var total forskrækkelse,
både pelsen og alle fire ben ud til alle sider. Ved næste møde gik Malle
lidt væk fra fasanen og satte sig til at vræle ad mig ( som var i gang med
urtehaven) Han forsøgte længe at få mig til at flytte "Sofus fasan", men
opgav så fordi jeg lod som om jeg slet ikke hørte ham.
Malle sad længe og kiggede på fasanen, på mig, på fasanen....men besluttede
så at tage sagen i egen pote. Skuldrene op, brystet frem, hovedet ned, halen
lige bagud og beslutsomme skridt frem mod den towlige fasan....hvorpå
fasanen udstødte ndnu et Skåååuuukk- og Malle forvandledes til en lille rund
stribet pelskugle, der fløj op ad skrænten og ind i vindueskarmen.
De er godt nok farlige, sådan nogle fasaner )))))
( og jeg er dum, når jeg griner ad ham! )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 22:02

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> vindueskarmen.
> De er godt nok farlige, sådan nogle fasaner )))))
> ( og jeg er dum, når jeg griner ad ham! )

GGGG... (-;
det var aftenens grin!

mvh. marie